مسئول بسیج دانشجویی شهرستان تربت حیدریه الگو گرفتن از پیام تاریخی امام(ره) را به عنوان چارچوب اصلی بسیج دانشجویی بیان و تصریح کرد: پیام تاریخی امام راحل برای ما راهبردها، اهداف و برنامه ها را تعریف و تبیین می کند.
کد خبر: ۸۸۳۷۱۶۹
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرهنگ یعقوبی، با تقدیر از دانشجویان و عوامل اجرایی دومین کنگره شهدای دانشجو تربت حیدریه گفت: اجرای این مراسم برای مجموعه بسیج دانشجویی شهرستان و کسب رتبه برتر در تولید محصولات فرهنگی توسط دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه موجب افتخار بود و تولید کتاب، نرم افزار، تیزر و مستندی که توسط دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهیه شد، تقدیر و تشکر دارد.
 
مسئول بسیج دانشجویی تربت حیدریه ادامه داد: اغلب دانشجویان شهرستان عضو بسیج دانشجویی هستند و در آن فعالیت می کنند که اینان نیازمند مجموعه ای از الزامات، رهنمودها و راهنمایی هایی هستند تا دورنمای خاصی وضعیت بسیج را داشته باشند و ابهام و شبهه در بحث فعالیت ها و عملکردشان نباشد.
 
وی الگو گرفتن از پیام تاریخی امام(ره)و فرمایشات مقام معظم رهبری را به عنوان دو منبع چارچوب اصلی بسیج دانشجویی بیان و تصریح کرد: پیام تاریخی امام راحل یک منبع ارزشمند است که برای ما راهبردها، اهداف و برنامه هایی که باید انجام شود را تعریف و تبیین می کند.
 
سرهنگ یعقوبی با بیان این که پیام تاریخی امام(ره)به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی در دوم آذرماه سال۱۳۶۷ مبنی بر تشکیل بسیج دانشجویی و طلبه است، اظهار کرد: نصب بنر در محل دید دانشجویان سبب می شود تا دانشجویان بتوانند تشریح جایگاه بسیج و ترسیم حرکت امام راحل را دریابند.
 
مسئول بسیج دانشجویی تربت حیدریه با بیان این که از نظر شهید بهشتی دانشجو موذن است که اگر موذن را خواب ببرد بقیه جامعه را خواب می برد، گفت: نقش دانشجو کلیدی و جایگاهش، جایگاه رفیعی است در نتیجه باید پیام تاریخی امام(ره)و فرمایشات مقام معظم رهبری را مدنظر داشته باشید.
 
وی با بیان این که در بحث جایگاه بسیج، امام خمینی (ره)به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی، با آمدن ایشان و رهبری های پیامبرگونه شان انقلاب اسلامی در جامعه شاهنشاهی خفقان زده آن زمان به پیروزی رسید، بیان کرد: اینان بحث تشکیل بسیج و طلبه را در جامعه مطرح می کنند.
 
یعقوبی در ادامه به فرازهایی از سخنان حضرت امام(ره)برای شناخت جایگاه خود در بسیج اشاره کرد و گفت: بر اساس بیان امام خمینی(ره) تشکیل بسیج در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یقینا از الطاف جمیله خداوند تعالی بود که بر ملت و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد.
 
مسئول بسیج دانشجویی تربت حیدریه افزود: ایشان در فرازی دیگر می فرمایند چه نهادهای فراوانی که با ایثار، خلوص، فداکاری و شهادت طلبی کشور و انقلاب را بیمه کردند؛ بنابراین اگر بخواهیم مصداق کاملی از این موارد را بیان کنیم چه نهادی سزاوارتر از بسیج و بسیجیان خواهدبود؟
 
وی در ادامه با اشاره به بخش دیگری از سخنان بنیانگذار انقلاب اسلامی یادآور شد: کسانی که در بسیج خدمت می کنند بدون شک و تردید در حال عبادت هستند و اگر مسئولین جامعه اسلامی از بسیجیان غفلت کنند و آن ها را حمایت نکنند در آتش عذاب الهی خواهند سوخت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها