خبرهای داغ:
مشاور تولیت آستان حضرت معصومه(س):

تعامل اعتاب مقدس سرمایه بزرگی برای جهان اسلام است

نماینده آستان حضرت معصومه(س) در سومین اجلاسیه نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام گفت: این جلسات سرمایه عظیمی برای جهان اسلام به ویژه تشیع به شمار می‌آیند و باید از این نعمت الهی استفاده کرد.
کد خبر: ۸۸۳۷۳۰۲
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
تعامل اعتاب مقدس سرمایه بزرگی برای جهان اسلام است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید اکبر حسینی نژاد در کنفرانس خبری سومین اجلاسیه نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام در قم گفت: پس از برگزاری نخستین اجلاسیه اعتاب مقدس در مشهد، هم اکنون کمیته دائمی در قم تشکیل شده تا به بررسی اهداف و مسائلی که برای برگزاری اجلاسیه دوم در کربلای معلی به آن نیاز است، بپردازیم.

وی از دیدار شرکت کنندگان در این اجلاس با مراجع تقلید قم خبر داد و افزود: این نشست یکی از نشست‌های مهم کارشناسی است که اهداف آینده اجلاس را به تصویب می‌رساند. نتایج این نشست به اجلاسیه کربلا ارسال می‌شود و در صورت تصویب نهایی به عنوان نقشه راه کمیته‌های دائمی اجلاس قرار خواهند گرفت.

حجت‌الاسلام حسینی نژاد تصریح کرد: عتبات و آستان‌های مقدس در ایران ظرفیت بالایی دارند. در عید نوروز به عنوان عید ملی ایران به دلیل ظرفیت بالایی که در عتبات وجود دارد می‌بینیم که مردم به صورت گسترده در این اماکن مقدس جمع می‌شوند و این عتبات مقدس، بزرگ‌ترین میزبان‌ها در ایام عید نوروز هستند.

مشاور تولیت آستان حضرت معصومه(س) در امور روحانیون اظهار داشت: مردم هزاران کیلومتر سفر می‌کنند تا به حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) بیایند و کسانی که این توانایی را ندارند به امامزاده‌های محل سکونت خود می‌روند.

وی برگزاری موفقیت آمیز و با امنیت کامل اربعین حسینی با حضور بیش از 20 میلیون زائر را یک فرهنگ تاثیرگذار دانست و تأکید کرد: این ظرفیت در عتبات وجود دارد و هر چه این تولیت‌ها و کارشناسان عتبات گردهم آیند و هم افزایی کنند و تبادل تجربه کنند قطعاً راندمان کار، آینده نگری کار و نقشه راه را بهتر خواهند شناخت. این جلسات سرمایه عظیمی برای جهان اسلام به ویژه تشیع به شمار می‌آیند و باید از این نعمت الهی استفاده کرد.

حجت‌الاسلام حسینی نژاد درباره لازم الاجرا بودن مصوبات نشست گفت: هر عتبه یک اختیارات تامی دارد اما نظراتی که در نشست و اجلاسیه به تصویب می‌رسند از لحاظ شرعی و اخلاقی لازم  الاجرا هستند زیرا وقت و هزینه  در این جلسات مطرح هستند و نباید کسی گمان کند که این نشست‌ها صوری هستند.

وی تأکید کرد که اگر این نشست‌ها صوری بوده و به نتایج آن بی توجه هستند، اجلاسیه دوم به هیچ وجه برگزار نمی‌شد و این مساله نشان دهنده اهمیت نشست و اجلاسیه است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار