خبرهای داغ:
شهردار منطقه 6 گفت: زیباسازان این منطقه با حذف دیوارنویسی ها و زواید بصری و گلکاری پارک ها و معابر شمالغرب تبریز به استقبال نوروز می روند.
کد خبر: ۸۸۳۷۳۱۸
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 6 تبریز، فیروزیان اظهار داشت: در راستای اجرای طرح استقبال از بهار، عملیات زیباسازی آپارتمان های شهرک امام(ره) با حذف دیوارنویسی ها و زواید بصری محلات منطقه اجرا می شود.

وی افزود: در این راستا زیباسازی محلات و معابر منطقه با پاکسازی تابلوهای اضافی، دیوار نوشته های زائد و طراحی مناسب محیط با بهره گیری از رنگ ها و نقاشی سازگار انجام می شود.

فیروزیان با تاکید بر اینکه هرس به موقع یکی از اصلی ترین کارهایی است که می توان برای سلامت درخت انجام داد، بیان کرد: ادامه عملیات وسیع هرس زمستانه درختان در سطح منطقه با اولویت خیابان های اصلی، هم اکنون در همه سطح منطقه با هماهنگی سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کلانشهر تبریز و زیر نظر کارشناسان فضای سبز منطقه با رعایت کامل موارد ایمنی در حال انجام است.

وی افزود: حفظ زیبایی تاج درخت و منظر شهری، مسائل ترافیکی، حذف شاخه های مزاحم رفت و آمد افراد و وسایط نقلیه، فرم دهی و نگهداری اندازه درخت در حد مطلوب و جلوگیری از رشد بیش از حد و تراکم بالای شاخه ها، حذف شاخه های خشکیده، بیمار، ضعیف، شکسته و خمیده، جوان سازی و افزایش طول عمر درخت، ایجاد تعادل بین ریشه و ساقه درخت را می توان از جمله مزایای هرس درختان نام برد.

فیروزیان ادامه داد: آغاز عملیات بیل کاری، آماده سازی و تسطیح محل های گلکاری در سطح منطقه به منظور استقبال از بهار طبیعت بدلیل واقع شدن مسیرهای هوایی، ریلی و زمینی در غرب تبریز، توجه به زیباسازی و آماده سازی فضای سبز در ایام نوروز در اولویت این منطقه قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: پارک های این حوزه در ایام نوروز جزو مهمان پذیرترین و مهم ترین اماکن عمومی تبریز بوده و ورودی شمالغرب نیز از مهم ترین مسیرهای تردد مسافران و گردشگران در آستانه بهار طبیعت است که عملیات کاشت گل و ساماندهی فضای سبز در آستانه بهار طبیعت فضای زیبا و دلنوازی بوجود خواهد آورد.

شهرداری منطقه 6 کلانشهر تبریز با وسعتی بالغ بر 7 هزار و 431 هکتار از لحاظ جغرافیایی حدود یک سوم از سطح شهر تبریز را شامل می شود که جمعیتی حدود 120 هزار نفر، را تحت پوشش قرار می دهد.

این منطقه به علت قرار گرفتن در مسیر ورودی زمینی شمالغرب تبریز، ورودی مسیر هوایی و نیز مسیر ریلی، از اهمیت و جایگاه خاصی در ارائه خدمات به مسافران ایفا می کند.

مساحت کل فضای سبز منطقه 104 هکتار شامل 24 پارک بزرگ و محله ای بوده و 45 باب مسجد و حسینیه و 85 مرکز آموزشی و تحصیلی دارد که دو پارک قوناقلار باغی و حجاج در ورودی شمالغرب تبریز و دو مسجد امام سجاد (ع) و نبی اکرم (ص) آماده میزبانی و تامین نیازهای مسافران نوروزی خواهند بود.

ارسال نظرات