خبرهای داغ:
شهردار تبریز در حاشیه بازدید از طرح تقاطع غیرهم سطح ترمینال شرق تبریز عنوان کرد؛

ساخت تقاطع غیرهمسطح، نخستین گام اجرایی پایانه مسافربری شرق تبریز

شهردارتبریز در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی طرح تقاطع غیرهمسطح، ساخت این پل را نخستین و مهم ترین گام اجرایی پایانه مسافربری شرق تبریز دانست.
کد خبر: ۸۸۳۷۳۳۰
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی، با اشاره به موقعیت این منطقه از شهر گفت: شرق تبریز به عنوان مهم ترین گلوگاه ارتباطی تبریز، روزانه محل تردد تعدادکثیری از خودروهای مسافربری است و همین امر، موجب سنگینی ترافیک و اختلال در تردد شهروندان و مسافران محترم می شود.

وی بیان کرد: از سویی دیگر، وجود شرکت های مسافربری در محدوده دروازه تهران، موجب بروز اغتشاش و بی نظمی تردد و برخی آلودگی های صوتی و بصری در طول این مسیر شده که با ساخت این ترمینال، تغییرات مهمی را در ساماندهی دروازه تهران و انتقال شرکت های مسافربری موجود دراین مسیربه ترمینال شرق، شاهد خواهیم بود.

شهردار تبریز همچنین به تشریح بخش های جانبی این پروژه پرداخت و اظهار داشت: در طراحی این ترمینال، نیاز به ساخت یک تقاطع غیر همسطح نیز مطرح بود که با طراحی و اجرای آن، دسترسی به این ترمینال از مسیرهای جاده تهران، جاده اهر، تبریز و جاده باسمنج و بالعکس تسهیل خواهدشد.

دکتر نجفی، خاطرنشان کرد: اولین گام در اجرای پروژه ترمینال شرق تبریز، احداث پک تقاطع غیرهمسطح برای این پایانه بود که در حال حاضر با 20 درصد پیشرفت فیزیکی، مراحل اجرایی خود را طی می کند.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز هم در گزارشی که از این طرح ارائه داد، با بیان مشخصات فنی و عمرانی این پل تصریح کرد: پل روگذر ترمینال شرق، با طول 45 متر و عرض 24 متر در دوباند رفت و برگشت، وارد فاز اجرایی شده است.

منیری فر در تشریح جزییات پروژه نیز گفت: برای پی ریزی این پل، 24شمع نصب شده و از 400تن آهن نیز برای ساختن عرشه و یگر قسمت های فلزی ان استفاده خواهدشد.

 

وی با اشاره به مهم ترین ویژگی این پل نیز، گفت: پل روگذر ترمینال شرق، دارای 6 رمپ خواهدبود که جمعا با طول650 متر، نقش تبادل ترافیکی بین ترمینال و مسیرهای مختلف را بر عهده خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری تبریز، در خصوص طراحی و نمای این پل نیز یادآور شد: در طراحی این پل، از طرح پل روگذر حمید استفاده شده است.

منیری فر، اقدامات عمرانی انجام شده در این پروژه را، شامل خاکبرداری و نصب شمع ها دانست و اضافه کرد: این پل در حال حاضر، 20درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها