رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: رزمایش‌ها هیچ ارتباطی به تهدید برخی کشورها و مسائل سیاسی آن روز ندارد و رزمایش‌های ما در برنامه‌ریزی مشخصی صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۸۸۳۷۳۴۲
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج،  سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در حاشیه جلسه شورای سیاستگذاری ستاد راهیان نور در جمع خبرنگاران گفت: با کشورهای همجوار هم در بهترین شرایط روابط هستیم و هیچ مشکل امنیتی و مرزی نداریم.
وی افزود: در خلیج فارس و دریای عمان هم شناورهای کشورهای بیگانه حضور دارند که همه آنها می‌دانند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از مرزها و منافع‌شان آماده هستند و همه موازین حقوق بین‌الملل را رعایت می‌کنند و آنها می‌دانند که نباید وارد حیطه منافع جمهوری اسلامی شوند و ما هیچ نگرانی امنیتی در زمین و هوا و دریا نداریم.
 
رئیس ستادکل نیروهای مسلح همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سال آینده رزمایش‌های موشکی برگزار می‌شود؟ گفت: رزمایش‌های نیروهای مسلح برابر برنامه انجام می‌شود و در فرآیند انتهای آموزش‌ها و تمرین ها باید رزمایش‌هایی برای هماهنگی بخش‌های مختلف نیروهای مسلح انجام شود که برابر زمان‌بندی مشخص برگزار خواهد شد.
 
سرلشکر باقری ادامه داد: این رزمایش‌ها هیچ ارتباطی به تهدید برخی کشورها و مسائل سیاسی آن روز ندارد و رزمایش‌های ما در برنامه‌ریزی مشخصی صورت می‌گیرد.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چقدر برای رفع مشکلات مردم استان خوزستان برنامه ریزی کرده‌اید؟ اظهار داشت: همه تلاش ما این است که راهیان نور هیچ اذیتی برای مردم استان‌های مرزی نداشته باشد و ما تاکید کرد‌ه‌ایم همه امکانات مورد نیاز از این استان‌ها تهیه شود تا بر بازار این استان‌ها تاثیر مثبت داشته باشد.
 
رئیس ستادکل نیروهای مسلح افزود: در مسئله درختکاری هم به وزارت جهاد کشاورزی اعلام آماده کرده‌ایم که اگر مقدماتش فراهم باشد راهیان نور در این زمینه هم ورود پیدا کنند.
 
سرلشکر باقری اضافه کرد: جوانان باید در اردوهای راهیان نور با واقعیات علمی، تخصصی، معنوی و اندیشه ای دفاع مقدس آشنا شوند.
 
وی افزود: رادیو بهاران کار بسیار ارزشمندی است و امیدواریم امسال نوآوری ها و ابداعاتی داشته باشیم تا بتوانیم واقعیات دفاع مقدس را به سمع ملت شریف برسانیم.
 
رئیس ستادکل نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: در جلسه امروز گزارش هایی از اقدامات صورت گرفته در راهیان نور در نوروز ۹۵ ارائه و قرار شد امسال شرکت کنندگان در راهیان نور با خدماتی از جمله بیمارستان های صحرایی و نحوه عملکرد گروه های مهندسی، اطلاعاتی و شناسایی آشنا شوند.

انتهای خبر/
منبع: سپاه نیوز
ارسال نظرات