معاون پژوهشی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) :
معاون پژوهشی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) گفت: کتاب "دارونامه دفاع مقدس" طلیعه‌ای از سلسله کتب مورد نیاز و خدمات دارویی در عرصه فعالیت نیروهای نظامی در شرایط بحران‌ها باشد.
کد خبر: ۸۸۳۷۳۵۳
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، غلامرضا پورحیدری، معاون پژوهشی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) عنوان کرد: کتاب "دارونامه دفاع مقدس" اولین کتاب منتشره از سوی دانشکده داروسازی است که خود به تازگی تاسیس شده و اقدامی است که ضمن پیوند با دوران دفاع مقدس، بخشی از فعالیت‌هایی که در طول هشت سال جنگ تحمیلی درباره خدمات دارویی انجام شده را به تصویر کشیده است.

وی تصریح کرد: مطالب این کتاب با همت دکتر عبدالمجید چراغعلی رئیس دانشکده و همکاری آقایان دکتر مجید شهرتی و دکتر مهدی باقری و با بررسی اسناد موجود در باغ موزه دفاع مقدس و از طریق مصاحبه مستقیم با برخی از مسئولین ارائه خدمات دارویی  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشکده داروسازی تهران و نیز دست اندرکاران ارائه خدمات دارویی در خطوط عملیاتی و در طی زنجیره مراقبت تا پشت جبهه و مرکز کشور از برادران سپاه و ارتش تهیه شده است و البته برخی نیز با ارائه متن نوشته شده خاطرات خود را عرضه کرده‌اند.

معاون پژوهشی دانشکده داروسازی گفت: به عبارت دیگر، نویسندگان نخ تسبیح نگارش مطالبی را بدست داشته‌اند که دانه‌های آن را متون نوشته شده یا مصاحبه با آقایان یوسف احمدیان، علی‌اصغر ابوالحسنی، حسن ابوالقاسمی، ابوالحسن احمدیانی، دکتر امیراسماعیل ثقفی‌نیا، دکتر مرتضی آذرنوش، محمد جمال‌زاده، خانه‌زر، دکتر مرتضی رفیعی تهرانی، علی سلطانی، دکتر علیرضا شفاعتی، دکتر عباس شفیعی، نصرالله فتحیان، دکتر علی منتصری، دکتر غلامحسین نیک نژاد، دکتر مرتضی نیلفروشان و سایر همکاران در ارتش و سپاه، تشکیل داده است.

 

پورحیدری، در ادامه اظهار امیدواری کرد: امید است انتشار این کتاب طلیعه‌ای از سلسله کتب مورد نیاز دریاره داروها و خدمات دارویی در عرصه فعالیت نیروهای نظامی و نیز در شرایط اضطراری و بحران‌ها باشد.

گفتنی است؛ این کتاب مشتمل بر 244 صفحه و توسط انتشارات شناخت زندگی منتشر شده و علاقه‌مندان می‌توانند با شماره تلفن‌های 88609358 و 88620236 به آن دسترسی یابند.

 

ارسال نظرات