"کاسپین" سیف را راهی مجلس کرد

همزمان با ورود به چهارمین ماه مسدود شدن سپرده های مردم در موسسه کاسپین، کمیسیون اقتصادی از رئیس کل بانک مرکزی خواسته برای ارائه توضیح دراین خصوص به مجلس برود.
کد خبر: ۸۸۳۷۵۰۷
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، موسسه اعتباری کاسپین که سال گذشته در چنین روزهایی مجوز شورای پول و اعتبار را گرفت چند ماهیست با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند و سپرده گذارانش را بلاتکلیف کرده است.

این موسسه از انحلال 8 تعاونی غیرمجاز شکل گرفته و بنا بوده که در این مدت دارایی و بدهی های 8 تعاونی منحله را به کاسپین منتقل کند ولی طبق اعلام بانک مرکزی تا کنون این مهم عملی نشده است.

طولانی شدن فرایند نقل و انتقال دارایی ها به کاسپین باعث مسدود شدن سپرده های مردم در این موسسه شده است؛ بانک مرکزی اما چند ماه بعد از آنکه مشکل موسسه کاسپین علنی شد اعلام کرد که این موسسه مجوز نداشته و نباید شعبه تاسیس و از مردم سپرده دریافت می کرده است.

این اظهارات اعتراض سپرده گذاران کاسپین را به همراه داشته است؛ تعدادی از نمایندگان مجلس پیشتر مکاتباتی را با رئیس جمهو و رئیس کل بانک مرکزی درباره تعیین تکلیف سپرده گذاران کاسپین داشته اند.

براساس تازه ترین خبری که از بررسی وضعیت موسسه کاسپین به دست ما رسیده، بناست فردا رئیس کل بانک مرکزی به منظور ارائه توضیحات در این خصوص به کمیسیون اقتصادی مجلس برود.

سیدناصر موسوی لارگانی در همین ارتباط از ماموریت رییس مجلس به کمیسیون اقتصادی برای بررسی مشکلات موسسه کاسپین خبر داد و گفت: به همین منظور کمیسیون اقتصادی مجلس فردا یکشنبه نشستی با رییس کل بانک مرکزی برگزار می کند تا مشکلات سهامداران این موسسه بررسی شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار