مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

سرانه دریافتی هر یتیم زنجانی 183 هزار تومان است

کد خبر: ۸۸۳۷۵۱۷
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان به اینکه هدف کمیته امداد در دهه چهارم از فعالیت خود نوآوری‌، شکوفایی و توانمندسازی خانواده‌ها با محوریت اشتغال و ایجاد روحیه خودباوری و خوداتکایی خانواده های تحت پوشش در سطح استان است، اظهار کرد: به همین منظور امسال در سطح استان زمینه خودکفایی یک هزار خانواده تحت پوشش فراهم شده که سهم شهرستان خدابنده از این آمار 220 خانواده است.

هدایت صفری با تأکید بر اینکه همراهی خیران ، مردم و مسئولان و به ویژه ائمه جمعه در سطح استان و فضاسازی صورت گرفته موجب شده است تا گفتمان سازی مناسبی انجام شده و میزان مشارکت‌ها در طرح‌های کمیته امداد افزایش پیدا کند، اضافه کرد: از ثمرات این همکاری جمع آوری 85 میلیارد ریال زکات در سطح استان زنجان است.

وی در ادامه با تقدیر از همراهی مردم در برنامه‌های کمیته امداد افزود: مردم همواره پشتیبان و همراه برنامه های کمیته امداد بوده و هرجا که نیاز به حضور آنها بوده است با همدلی و همبستگی حضور یافته‌اند.

صفری با ارائه گزارشی از وضعیت مددجویی استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر20 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان زنجان هستند که این آمار شامل 17 هزار سالمند، 13 هزار زن سرپرست خانوار، 659 بیمار خاص ، صعب العلاج و سرطانی ،3 هزار و 700 دانش آموز و دانشجو است.

وی تعداد ایتام تحت پوشش این نهاد را یک هزار و 545 نفر اعلام کرد و گفت: سرانه دریافتی ماهانه هریتیم در شش ماهه نخست امسال140 هزار تومان بود که با همت و تلاش انجام شده به 183 هزار تومان رسیده است.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه مردم استان زنجان قدرت تشخیص بالایی در کمک به محرومان و نیازمندان دارند، اضافه کرد: باید با ایجاد اعتماد در آنها و اطمینان بخشی به آنها زمینه حضور بیشتر خیران را در برنامه‌های امداد فراهم شود.

ارسال نظرات