مدرس سازمان پدافند غیر عامل در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد
امیر مهدی کلیدری گفت: هک شدن برخی سایت های دولتی توسط هر گروه که باشد محل اشکال است و به معنی هوشمندی نیست بلکه نشان دهنده این است که درزهای اطلاعاتی فراوانی در حوزه سایبری وجود دارد.
کد خبر: ۸۸۳۷۵۲۱
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۹

امیر مهدی کلیدری کارشناس ارشد ارتباطات اجتماعی و مدرس سازمان پدافند غیر عامل در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با بیان اینکه وزارت ارتباطات عملکرد ضعیف و منفعلانه ای در برابر هک شدن سایت های دولتی دارد اظهار داشت: متاسفانه ساختار دولت به دلیل اینکه به روز نیست و سیستم مدیریتی مربوط به 70 سال پیش است دچار اشکالات مدیریتی در حوزه های مختلف شده است. علی رغم اینکه وزارت ارتباطات ادعای به روز رسانی  شدن و همراهی با نواوری را دارد ولی در حقیقت تفکر هوشمندانه ای برای رفع نوسانات ارتباطی وجود ندارد.

کلیدری خاطر نشان کرد:  اینکه مراکز آماری ایران توسط گروه های مختلف هک میشود  باید از سوی وزارت ارتباطات به شکل جدی و عملیاتی بررسی شود چراکه خسارات فراوانی را به همراه دارد .

مدرس پدافند غیر عامل اذعان داشت: هک شدن سایت دولتی توسط هر گروه که باشد محل اشکال است و باید اقدامات مناسب صورت بگیرد  مضاف بر اینکه هر گروهی که توانسته است سایت های دولتی و غیر دولتی را هک کند به معنی هوشمندی نیست بلکه نشان دهنده این است که درزهای اطلاعاتی فراوانی در حوزه سایبری وجود دارد.

وی در خاتمه افزود: در حوزه نرم افزاری بسیار ساده و روان است تا زمانی که مبنای داده پردازی خارج از مرزها قرار گرفته است و در دکترینی که مقام معظم رهبری به دور دوم شورای مجازی اعلام داشته اند تا اینترنت ملی صورت نگیرد باید منتظر اتفاقات خیلی ساده تر اما مهلک تر و ضربه زننده تر باشیم.

ارسال نظرات