شهردار مشهد:

بازدید دولت از حاشیه شهر بی فایده بود

شهردار مشهد با اشاره به اینکه سخنگوی دولت بازدیدهایی از حاشیه شهر مشهد داشته‌اند، گفت: هیئت دولت در بازدیدهای خود از حاشیه شهر قول تخصیص بودجه‌هایی را داده است اما این وعیدها «بی‌مایه» است و تاکنون هیچ بودجه‌ای به دست ما نرسیده است.
کد خبر: ۸۸۳۷۵۵۷
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سید صولت مرتضوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری  با اصحاب رسانه که در شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۹۵ بخش اعظمی از پروژه‌های عمرانی ناتمام شهرداری به بهره‌برداری رسیدند.

وی افزود: از این پروژه‌ها می‌توان به احداث پارکینگ، توسعه فضای سبز، سامان‌دهی کال‌ها و رودخانه‌ها، احداث کارخانه بازیافت، احداث و نوسازی معابر، پیاده‌روها، نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر، خیابان شهدا، خیابان عامل و در پایان سال بخش ابتدایی خط دو قطار شهری افتتاح شد.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه شهرداری مشهد کمترین بدهی‌ها را به پیمانکاران دارد، گفت: در حال حاضر ما در جای‌جای شهر در حال «شهر تکانی»، آماده‌سازی و زیباسازی شهر برای استقبال از بهار هستیم و در این راستا اقدامات و پروژه‌های قابل‌توجهی اجرایی شده است.

مرتضوی یادآور شد: در جهت زیباسازی شهر، ۱۶۰ المان فاخر هنری در میدان‌ها پرتردد شهری نصب می‌شوند و علاوه بر آن ۴۰ دیوار نیز نقاشی شهری شده‌اند.

وی از نصب ۷۷۷۰ المان زیست‌محیطی و ۳۶۷۰ گل جای در ایام نوروز خبر داد و تصریح کرد: ۴۵۴۵ گل‌های پیازی در پارک‌ها و معابر عمومی کاشته شده است که تا پایان فروردین این گل‌ها خودنمایی می‌کنند.

شهردار مشهد ادامه داد: با نزدیک شدن به ایام نوروز مجوز حفاری‌های شهری لغو شده است و حفاری‌های موجود نیز جمع‌آوری می‌شوند.

مرتضوی بابیان اینکه ۱۰ کیلومتر مبادی ورودی مشهد پاک‌سازی‌شده‌اند، خاطرنشان کرد: جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی و شست و شوی معابر اصلی و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر در دستور کار قرارگرفته است.

وی یادآور شد: شهرداری مشهد برای اسکان ۷ هزار زائر در محل‌های سرپوشیده و امکان برپایی ۶ هزار چادر در کمپ‌های غیر مسقف  فراهم‌شده است که زائران می‌توانند در آنجا اسکان یابند.

شهردار مشهد بابیان اینکه ۱۱ مرکز برای اسکان در زمان بحران با ظرفیت ۳۱۰ احداث‌شده است و گفت: جهت راهنمایی زائران پایگاه راهنمای زائر به‌صورت ۲۴ ساعته مشغول به فعالیت می‌شوند و تلفن راه نمای زائر نیز در خدمت زائران است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در شش ماه اول سال ۹۶ خط دو قطار شهری به‌طور کامل به بهره‌برداری برسد و مراحل ساخت فاز اول خط ۳ قطار شهری نیز به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه سخنگوی دولت بازدیدهایی از حاشیه شهر مشهد داشته‌اند، بیان کرد: هیئت دولت در بازدیدهای خود از حاشیه شهر قول تخصیص بودجه‌هایی را داده است اما این وعیدها «بی‌مایه» است و تاکنون هیچ بودجه‌ای به دست ما نرسیده است.

شهردار مطرح کرد: نمی‌دانم چرا رسانه‌های دولتی شهرداری مشهد را رقیب دولت می‌دانند و در پی تخریب چهره آن هستند درحالی‌که فعالیت‌های ما روشن است و هیچ ابهامی به آن وارد نیست.

مرتضوی بابیان اینکه حاشیه شهر باید به متن شهر تبدیل شود، تصریح کرد: شهرداری مشهد هیچ‌گاه برای خدمت‌رسانی به حاشیه شهر دست از کار نکشیده است.

وی افزود: شورای شهر آینده نیز انقلابی خواند بود؛ هرکسی دارای ظرفیتی است اما طی این سالها در شهرداری مشهد از تمام ظرفیتم استفاده کرده‌ام.

شهردار مشهد در خصوص تهمت یکی از رسانه‌های دولتی مبنی بر اینکه شهرداری برای تبلیغات افتتاح خط دو قطار شهری ۶ میلیارد تومان هزینه کرده است، گفت: این تهمت‌ها بی‌اساس است و این در حالی است که ما برای تبلیغات افتتاحیه کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کرده‌ایم و صداوسیما بدون دریافت پول اخبار افتتاحیه را کارکرده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار