معاون فرهنگی سپاه امام رضا (ع):

پایتخت فرهنگی جهان اسلام میزبان خانواده شهدا می‌شود

معاون فرهنگی سپاه امام رضا (ع) از برگزاری همایش «مشهد الرضا(ع)، دیار حماسه و ایثار» فردا همزمان با روز گرامیداشت شهدا خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۷۵۵۸
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹
محمد علی چمی‌گو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، در خصوص برگزاری همایش مشهد الرضا(ع) دیار حماسه و ایثار اظهار کرد: این همایش با هدف بزرگداشت خانواده شهدا با همکاری ستاد شهری مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار می‌شود.
 
وی با اشاره به تاریخ برگزاری همایش گفت: این همایش فردا 22 اسفندماه جاری ساعت 18 در محل تالار شهر با حضور خانواده‌های معزز شهدا، مسوولان شهری و استانی برگزار می‌شود.
 
معاون فرهنگی سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: در همایش مشهدالرضا(ع) دیار حماسه و ایثار کتبی با موضوع ایثار و نقش همسران شهید در جنگ تحمیلی و همچنین کتبی با موضوعات دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.
 
چمی‌گو با اشاره به برنامه‌های همایش تصریح کرد: سخنرانی همایش توسط دکتر رحیم‌‎پور ازغدی خواهد بود و در این مراسم تعدادی از نویسندگان حوزه دفاع مقدس نیز حضور خواهند داشت.
 
وی با اشاره به ضرورت انتشار کتب با موضوعات دفاع مقدس تشریح کرد: مساله دفاع مقدس و انتشار آن یک ضرورت بسیار مهم برای نسل باقی مانده از جنگ است که انتقال این تاریخ گرانقدر را باید یک تکلیف و وظیفه دانست.
 
معاون فرهنگی سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه شهدا و رزمندگان به عنوان یک گنج تمام نشدنی برای ملت ایران هستند به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری به وسیله ادب و فرهنگ باید بتوانیم باقی مانده‌های دفاع مقدس این میراث با ارزش را به نسل‌های آینده منتقل کرد و آن‌ها را ثبت و ضبط کرد.
 
چمی‌گو با تاکید بر ضرورت بهره‌مندی از فرصت میزبانی پایتخت فرهنگی جهان اسلام برای نشر فرهنگ ایثار و شهادت ادامه داد: همایش‌هایی نظیر مشهدالرضا(ع)، دیار حماسه و ایثار در این سال و فرصت‌های آتی می‌توانند زمینه‌ساز تحکیم روابط مسلمانان و زمینه ساز تعمیق روابط مبتنی برا آرمان‌ها و اهداف مشترک باشد.
 
وی در پایان بسیاری از دارایی‌های امروز کشورمان را مدیون خون شهدا و ایثارگری‌های خانواده آنان ارزیابی کرد و گفت: در راستای تکریم این بزرگواران وظایفی را برعهده داریم که تقدیر از آن‌ها گوشه‌ای از انجام وظایف است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار