مدیرکل بنیاد شهید استان مرکزی خبر داد

برگزاری 500 برنامه اجرایی به مناسبت روز بزرگداشت مقام شهدا

میرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: 500 برنامه به مناسبت سالروز بزرگداشت شهید در 500 مسجد استان مرکزی برگزار می گردد.
کد خبر: ۸۸۳۷۵۶۶
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷

حجت‌الاسلام حسن هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی با اشاره به تاسیس بنیاد شهید گفت: بنیاد شهید در 22 اسفند 1358 به فرمان امام راحل تاسیس شد و در سال 83 نیز شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در جلسه 544 خویش این روز را روز بزرگداشت شهدا نام گذاری کرد.

وی افزود: این روز، روزی است که باید فجرآفرینان و عزت‌آفرینان را پاسداری کنیم، 22 اسفند روز درس آموزی از شهیدان و بازخوانی آموزه‌های وحی و توحید و روز نکوداشت ارزش‌های بنیادین انسانی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی تصریح کرد: امروز تکلیف همگانی، حرکت پرتلاش در مسیر تحقق آرمان‌های ولایت در زمینه‌هایی چون تحقق حکومت جهانی اسلام، پیشرفت و تعالی معنوی و علمی، تحقق اقتصاد مقاومتی، مقابله با جلوه‌های جنگ نرم و حضور در صحنه دفاع از دستاوردهای خون شهدا تا نیل به قله‌های عزت و تعالی است و بی شک هرگونه غفلت و انحراف از این مسیر نورانی، عذاب الهی و خسران ابدی را به دنبال خواهد داشت.

حجت‌الاسلام هنرمند ضمن تأکید بر برگزاری شکوهمند برنامه‌های 22 اسفند، این روز را در تقویم ایران اسلامی از جمله مناسبت‌های مهم برشمرد و افزود: هر چه داریم به برکت خون پاک شهیدانی است که در راه اسلام و وطن، به زمین ریخته شده و امروز ایران اسلامی در سایه این خون‌های پاک در اقتدار و امنیت کامل به سر می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: 500 یادواره شهدا در 21 و 22 اسفندماه در 500 مسجد استان مرکزی به نشانه تقدیر از مقام شامخ شهدا برگزار می گردد؛ همچنین با دستگاه‌های اجرایی هماهنگ شده که از ایثارگران خود سرکشی داشته باشند.

حجت‌الاسلام هنرمند اافزود: شهدا با شهادت خويش از حريم اسلام و نظام اسلامی دفاع كردند همچنين ولايتمداریی، نماز اول وقت، انس با قرآن، توسل، سازش ناپذيری با دشمنان، دورنگری، رضای خدا را بر رضای خلق ترجیح دادن از ويژگی‌های برجسته شهيدان گرانقدر ايران اسلامی بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس مردم ایران سرفراز و با تقدیم شهدای بسیار سربلند شدند، به برکت همین خون‌ها و صبر و تحمل والدین و فرزندان شهدا ملت ایران آبرو یافت. با زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده معظم شهدا یاد و خاطره شهدا و روز بزرگداشت شهدا را گرامی می داریم.

حجت الاسلام هنرمند ادامه داد: یکی از عوامل پیروزی انقلاب و دفاع مقدس ایثار و جانفشانی شهدای معزز بود و این بر کسی پوشیده نیست خدمت به شهید و شهادت یک وظیفه همگانی است و محوریت این کار در دستگاه اداری برعهده بنیاد شهید گذاشته شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات