خبرگزاری بسیج: كتاب مردمي ايثار، كتابي از مردم و براي مردم و براي زنده ‌نگهداشتن فرهنگ والا و مقدس ايثار و انسانيت است.
کد خبر: ۸۸۳۷۵۸۹
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ محمدهادی گلشنی متین، مسئول دبیرخانه نخستین کتاب مردمی ایثار با بیان این مطلب، اظهار داشت: كتاب مردمي ايثار، نخستين كتاب مردمي با موضوع ايثار و فداكاري است كه از سال 1392 همزمان با تأسیس خانه فرهنگ ایثار با شرکت در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کار خود را آغاز کرد. کتاب مردمی ایثار با حضور در ميان مردم از آن‌ها درخواست می کند تا در رابطه با اين فرهنگ تأمل كرده و دست نوشته‌اي با همين موضوع و در قالب‌هاي گوناگون از جمله: متن ادبي، خاطره و داستان، شعر، جمله و عبارت و ... به رشتة‌ تحرير درآورند.

وی افزود: تا كنون قريب به 15000 نفر در نگارش اين كتاب كه تا به امروز دو جلد از آن با نام های ايثار و مردم و قرآن و ايثار، منتشر شده و توسط وزير وقت ارشاد آقاي جنتي رونمايي شده است، شركت داشته اند.

در هر جلد از سری مجلدهاي كتاب مردمي ايثار، آثاري از ميان دست نوشته‌هاي مردمي توسط اساتيد مجرب از جمله راضيه تجار، حبيب‌الله بيگ‌آبادي، غلامرضا ياوند عباسي و مجيد قيصري برگزيده شده و به چاپ مي‌رسد و اسامي ساير عزيزان در پایان كتاب با عنوان پديدآورندگان اثر به ثبت مي‌رسد.

جلد بعدي كتاب مردمي ايثار( جلد سوم) با عنوان ايثار و آگاهي كه شامل دست نوشته‌هاي مردمي دريافت شده در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي كتاب، قرآن كريم 94 و همچنين نمايشگاه مطبوعات 94 (3000 اثر) است که مراحل تدوين را پشت سر گذاشته و طي روزهاي آينده به چاپ خواهد رسيد.

گفتنی است جلد چهارم كتاب مردمي ايثار با عنوان «ايثار و خرمشهر» در سال 96 با حضور در شهر خرمشهر و به دست مردم اين شهر با موضوع «ايثار مردم اين شهر در 8 سال جنگ تحميلي به خصوص مقاومت 35 روزه» به نگارش خواهد رسيد.

 خاطر نشان می شود كه كتاب مردمي ايثار كتابي با متن باز و مردمي است كه تا زماني كه فردي بخواهد از ايثار بگويد به حيات خود ادامه خواهد داد.

عزيزان مي‌توانند آثار خود را برای چاپ در این کتاب، با موضوع ایثار، فداکاری، مهربانی و انسانیت و در قالب های گوناگون از طریق آدرس های زیر برای دبیرخانه کتاب مردمی ایثار ارسال فرمایند.

ایمیل: ketabmardomi@gmail.com      شماره تلگرام: 09016749837

                      

ارسال نظرات