کد خبر: ۸۸۳۷۵۹۷
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ چند روز قبل مطلبی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که محتوای آن مربوط به سخنان تند اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در جمع کارگزاران در رابطه با حسن روحانی بود. این سخنان با واکنش جهانگیری همراه شد و وی طی نامه‌ای به وزیر اطلاعات از او خواست تا با نشر دهندگان این اخبار برخورد شود: «لطفاً‌ نسبت به شناسائی و برخورد قاطع با اینگونه مراکز که هدفی جز تضعیف و تخریب دولت و رئیس‌جمهور و نیز تشویش افکار عمومی ندارند، انجام دهید و نتیجه را اعلام کنید.» در رابطه با این نامه جناب جهانگیری چند نکته قابل توجه است:

1-اگر مطالب منتشر شده منتسب به جهانگیری غیرواقعی بوده و وی چنین مطالبی را واقعا بیان نکرده؛ انتشار آن توسط برخی کانال‌های تلگرامی به هیچ عنوان قابل قبول نیست و کسی هم نمی‌تواند از انتشار مطالب غیرواقعی دفاع کند.

2-هرچند انتشار این مطالب –با این فرض که غیرواقعی باشد- اقدامی نکوهیده است اما راه‌حل برخورد با این مسئله، نامه‌نگاری به وزیر اطلاعات و به میدان آوردن خدم و حشم و نیروهای امنیتی کشور نیست بلکه واکنش منطقی و مرسوم به چنین اخباری تکذیب آن‌ها است. به عبارت دیگر، اینکه کسانی دولت و امکانات دولتی را در اختیار دارند دلیل نمی‌شود که آن را برای اهداف سیاسی و جناحی خود به کار بگیرند.

3-اگر انتشار اخبار و مطالب غیرواقعی کار ناپسند و نکوهیده‌ای است -که هست- آیا این فقط شامل حال منتقدان دولت می‌شود و آیا خود دولتی‌ها نباید نسبت به این مسئله پاسخگو باشند؟! به عبارت دیگر، آیا کسی هم هست که با انتشار این همه اخبار و آمارهای غیرواقعی و دادن اطلاعات نادرست و دروغ توسط ارتش رسانه‌ای حامی دولت و حتی برخی مقامات دولتی برخورد کند؟! و آیا این نوع برخورد جناب جهانگیری شامل رسانه‌هایی که انواع تهمت‌ها و دورغ‌ها را به دولت قبلی نسبت دادند و آمارهای دروغ در اختیار مردم گذاشتند، هم می‌شود؟!

4-این نوع برخورد جناب جهانگیری این احتمال را به ذهن متبادر می‌کند که وی بیش از آنکه بخواهد اصل خبر را تکذیب کند، از بستری که چنین خبری به نقل از او به بیرون درز کرده، نگران است و با نامه‌نگاری به وزیر به اطلاعات در واقع به دنبال برخورد با منبعی است که چنین خبری را به بیرون انتقال داده است!

5-نکته بسیار مهم و سؤوال اساسی که از جناب جهانگیری وجود دارد این است که چطور انتشار اخباری به نقل از ایشان توسط چند کانال داخلی اینچنین موجب آشفتگی وی می‌شود و کار را به جایی می‌رساند که به وزیر اطلاعات برای برخورد امنیتی اطلاعاتی با مدیران کانال نامه‌نگاری کند؛ اما انتشار هزاران خبر دروغ و کاملا مغایر با امنیت ملی و در دشمنی با نظام و انقلاب توسط برخی کانال‌های معلوم‌الحال، هیچ‌گونه واکنشی از سوی دولتی‌ها به دنبال ندارد؟!

به عنوان مثال مدتی است کانال «آمدنیوز» -که مدیرمسؤول سابق آن به ارتباط گردانندگان کانال با شبکه اطلاعاتی ترکیه اذعان کرده است- انواع اخبار دروغ و غیرواقعی را علیه نظام جمهوری‌اسلامی منتشر و به ارکان نظام حمله می‌کند اما هیچ‌گونه برخوردی از سوی دولت با آن صورت نمی‌گیرد و در مواردی حتی شاهد تبادل لینک این کانال ضدانقلاب با برخی کانال‌های حامی دولت نیز هستیم! جناب معاون اول باید پاسخگو باشد که اگر واقعا منافع ملی و آرمان‌های نظام و انقلاب برایش موضوعیت دارد، چرا وی و همکارانش نسبت به برخورد کانال‌هایی که تا این حد علیه منافع ملی خبرپراکنی می‌کنند، واکنشی نشان نمی‌دهند؟!

ارسلان پورذهبی




ارسال نظرات