رئیس ستاد مرکزی راهیان نور با بیان اینکه راهیان در طول سال و در 7 استان مرزی کشور برگزار می‌شود، گفت: آمادگی استقبال از 10 میلیون زائر در راهیان نور هستیم.
کد خبر: ۸۸۳۷۶۰۲
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۷
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، سردار سرتیپ بسیجی دکتر «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی راهیان نور طی گفت‌وگویی اظهار داشت: 7 استان در طول سال میزبان کاروان‌های راهیان نور جنوب، غرب و شمالغرب کشور هستند. 
 
وی افزود: دوره اوج سفرهای راهیان نور جنوب از 20 اسفند شروع می‌شود و تا 20 فروردین سال 96 ادامه خواهد داشت؛ که ثبت نام و اعزام کاروان‌ها توسط بسیج و سایر نهادها صورت می‌گیرد. 
 
سردار کارگر با بیان اینکه 57 یادمان در هفت استان مرزی درگیر با جنگ وجود دارد، افزود: 80 درصد شرکت‌کنندگان این سفر نوجوانان و جوانان هستند که راز حضور آن‌ها ایمان و خون شهدا است. 
 
رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور خاطرنشان کرد: 40 هزار خادم، 15 هزار مبلغ و 25 هزار راوی در سفرهای راهیان نور خدمات‌رسانی می‌کنند، که بیشتر آنان جوانان هستند. 
 
وی با اشاره به کتاب‌های منتشر شده در موضوع دفاع مقدس، گفت: در سال 85 تا 92 حدود 1 هزار و نود کتاب در خصوص دفاع مقدس به چاپ رسیده است. 
 
سردار کارگر با بیان اینکه افتخارات دوران دفاع مقدس متعلق به همه مردم ایران است، اظهار داشت: راهیان نور و دفاع مقدس را نباید وارد سیاست کرده و جناحی به آن نگاه شود؛ زیرا در دوران هشت سال دفاع مقدس از تمام اقشار، اصناف، گرایش و ادیان حضور داشتند. 
 
رئیس ستاد مرکزی راهیان نور خاطرنشان کرد: دفاع مقدس کلید وحدت است، بنابر طبق فرمایش مقام معظم رهبری دفاع مقدس گنجی بسیار ارزشمند است که باید ارزش‌های آن را درست معرفی کنیم. 
 
وی از آمادگی پذیرایی از 10 میلیون زائر در راهیان نور در طول سال خبر داد و گفت: راهیان نور یک فناوری بسیار قوی است و برای انتقال مفاهیم دوران دفاع مقدس می‌توانیم از دیگر فناوری‌ها استفاده کنیم. 
 
سردار کارگر با اشاره به اهمیت راهیان نور، بیان داشت: یکی از بسترهایی که می‌تواند از خود گذشتگی‌های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس را نشان دهد، راهیان نور و حضور مردم در مناطق عملیاتی آن دوران است. همچنین راهیان نور متعلق به مردم است و ما دست نیاز به سوی مردم دراز می‌کنیم که در این راه به ما کمک کنند. 
ارسال نظرات