هم اکنون عملیات کاشت محصول سیب زمینی در شهرستان طارم آغاز شده و پیش بینی می شود که در سال زراعی جاری حدود 2 هزار و 400 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت سیب زمینی اختصاص یابد.
کد خبر: ۸۸۳۷۶۹۰
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم با بیان اینکه کشت محصول سیب زمینی در شهرستان طارم به صورت کاملا مکانیزه انجام می گیرد، گفت: برآورد می شود از مجموع سطح زیر کشت سیب زمینی در این شهرستان 54 هزار تن غده سیب زمینی تولید شود.

علی رضا عماری افزود: در حال حاضر تعداد 2 هزار و 800 نفر بهره بردار در شهرستان طارم مشغول کشت و کار محصول سیب زمینی هستند و از این طریق کسب درآمد می کنند.

وی با اشاره به اینکه اوايل خرداد ماه زمان برداشت سيب زميني در شهرستان طارم است، اظهار داشت: محصول تولیدی این شهرستان با توجه به کیفیت بالا در صنایع تبدیلی از جمله تولید چیپس مصرف شده و علاوه بر تامین نیاز شهرستان و استان به سایر نقاط کشور و همچنین کشورهای همسایه صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم ارقام مورد كشت سیب زمینی در شهرستان طارم را رقم آگريا، سانته، ايلونا و کايزر برشمرد.

وی در پایان از اقدامات انجام گرفته توسط مديريت جهاد كشاورزي شهرستان طارم در خصوص کشت و تولید سیب زمینی به برگزاري كلاس هاي آموزشی_ ترويجي، آموزش هاي انفرادي بهره برداران، ترغیب كشاورزان برای تهيه بذور مرغوب، تامين نهاده ها و تنظيم بازار محصول در زمان برداشت اشاره کرد.

ارسال نظرات