مخترع نوجوان هرمزگان گفت: ایده این دستگاه از آنجا به ذهنم رسید که متوجه شدم آلودگی هوا و میزان سرب موجود در هوا عامل بسیاری از بیماریها و سقط جنین ها و کند ذهنی کودکان می‌باشد.
کد خبر: ۸۸۳۷۷۰۱
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ آیدا عامریان مخترع نوجوان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار رفتارنیوز، گفت: دانش آموز مدرسه فرزانگان ناحیه یک بندرعباس و ۱۴ ساله و مخترع دستگاه خانگی تشخیص سرب از بدن انسان می‌باشم، هیچ وقت نباید ناامید شد و از سختی ها نهراسید چرا که اگر درجا بزنیم دیگر هیچ وقت نمی‌توانیم قدمی برداریم و به پیشرفت و ترقی برسیم.

مخترع نوجوان هرمزگان اظهار داشت: ایده این دستگاه از آنجا به ذهنم رسید که متوجه شدم آلودگی هوا و میزان سرب موجود در هوا عامل بسیاری از بیماریها و سقط جنین ها و کند ذهنی کودکان می‌باشد، بنابراین بدنبال راهی برای برون رفت از این وضعیت بودم که با مطالعه و تحقیق و لطف خداوند و تلاش خودم و خانواده و مربیانم توانستم این دستگاه را اختراع کنم .

عامریان بیان کرد: دو سال روی این دستگاه کار کردم و از سوی بسیج دانش آموزی؛ دانشگاه علوم پزشکی و پارک علم وفناوری مورد تشویق قرار گرفتم، ناگفته نماند آقای قبادی مسئول خانه نخبگان بسیج از طرح من بسیار استقبال کرده و تشویقم کرد و این باعث دلگرمی و انگیزه بیشترم برای تحقیق و مطالعه شد.

وی افزود: دستگاه در حال حاضر در مرحله سنسور گذاری می باشد که به کرمان و اصفهان رفتم و در آنجا دستگاه من مورد توجه محققان قرارگرفته و مدتی بعد سنسور گذاری آن که تمام شد به دنبال تجاری سازی و نهایی کردن طرحم هستم.

مخترع دستگاه خانگی تشخیص سرب از بدن انسان تصریح کرد: در جشنواره از ایده تا اختراع دانشکده علوم پزشکی جزو ده نفر برتر جشنواره و همچنین در جشنواره فرزانگان امسال هم رتبه برتر را کسب نمودم، حضور در جشنواره ها برای خود و خانواده انگیزه بیشتری برای تلاش و مطالعه و تحقیقات است و همواره سعی می‌کنم روزانه با مطالعه درسی و غیر درسی اندکی به دانش و آموخته هایم بی‌افزایم.

مخترع نوجوان هرمزگانی عنوان کرد: من روزانه ۶ ساعت درس می‌خوانم و رتبه برتر هفته پژوهش در سال ۹۴ و ۹۵ را بدست آوردم و این را مدیون لطف خدا و تلاشهای بی دریغ خانواده و معلمانم هستم، همچنین رتبه چهارم جشنواره استانی از ایده تا اختراع شهرداری و جشنواره گردشگری را هم بخاطر ارائه ایده و طرح متناسب با جشنواره کسب کردم.

عامریان خطاب به دوستان و همسن و سالان خودش تاکید کرد: برای رسیدن به موفقیت و آنچه که جزء آمال و آرزوهایتان است کوتاهی نکنید و همواره تلاش کنید و بدون ناامیدی حرکت کنید حتما به مقصد و هدف نهایی خود می رسید.

وی از خانم اسپید مدیریت مدرسه فرزانگان تشکر و خاطرنشان کرد: مدیریت خوب ایشان و تشویق ها و دلگرمی هایشان باعث شده که همه دانش آموزان انگیزه تلاش بیشتری داشته باشند و برای حضور در جشنواره ها و المپیادهای علمی و مطرح کشور ایشان از هیچگونه کمکی دریغ نمی‌کنند و همواره همراه دانش آموزان هستند، اگر حمایتهای مادی و معنوی و همراهی مادر و پدرم نبود هیچگاه نمی‌توانستم به اینجا برسم و تمام موفقیتم را مدیون زحمات پدر و مادرم هستم.

ارسال نظرات