سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان برگزار کرد:
برای تحقق شعار حمایت از تولید داخل و تشویق و ترغیب مردم به خرید تولیدات کشورمان، باید اعتماد به کالای ایرانی را به مردم بازگردانیم
کد خبر: ۸۸۳۷۷۵۸
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج ازاستان سیستان و بلوچستان، پنجمین همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان سیستان و بلوچستان در سالن همایش سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار گردید.
رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت در این همایش بیان داشت: باید تلاش کنیم که مردم به سمت مصرف کالای ایرانی بروند. باید فرهنگ خرید کالای ایرانی نهادینه شود.
نادر میرشکار گفت: حقوق مصرف کننده یعنی مجموعه اختیارات و امتیازاتی که مصرف کننده در قبال عمل خرید یک کالا یا خدمات از فروشنده دریافت می‌کند تا در صورت بروز اشکال، معلوم شدن عیب و نقص، احراز ضرر و زیان، عدم کارآیی و ثمر بخشی و یا ایراد خسارت، برای جبران ضرر خود از آن استفاده کند.
وی اشاره کرد: مصرف کننده، حقوقی دارد که به طور خلاصه عبارتند از: حق برخورداری از اطلاعات کامل، حق انتخاب، حق برخورداری از ایمنی و حق برخورداری از حمایت دولت.
وی اعلام کرد: ارائه خدمات پس از فروش منحصر به حداقل خدمات رسانی در بخش عرضه کالا در نظر گرفته شده و باید تولیدکنندگان خدمات قبل، حین و پس از فروش را به طور کامل به مصرف کنندگان ارائه دهند و مانند بسیاری از کشورهای دیگر خسارت اعتماد به مصرف کنندگان را پرداخت کنند.
وی تصریح کرد: ماده هفت قانون حمایت از مصرف کنندگان، تبلیغات اغواکننده را در رسانه های دیداری و شنیداری ممنوع کرده است که خوشبختانه به تازگی توجه بیشتری به این ماده قانونی می شود.
میرشکار به موضوع حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم که مردم به سمت مصرف کالای ایرانی برود . باید فرهنگ خرید کالای ایرانی نهادینه شود و بپذیریم همه کشورهایی که مسیر توسعه صنعتی را دنبال کردند و رسیدن به نقطه ای که کالاهای آنها برند شده است به دلیل این است که مردم آن کشور به تولید کنندگانشان فرصت دادند که کیفیت کالایشان بالا برود.
وی در انتها خاطر نشان کرد: همه بنگاه هایی که موفق شدند برندشان در دنیا و در بین مصرف کنندگان شأن و جایگاهی پیدا کند به این دلیل است که به موضوع مشتری به عنوان مهم ترین رمز موفقیت توجه ویژه ای کردند.
در پایان از تعداد ۱۳ واحد تولیدی و خدماتی حامی حقوق مصرف کننده و سه دستگاه دولتی نیز تجلیل به عمل آمد
ارسال نظرات