مصطفی برزگر
فرمانده سپاه استان ایلام در یادواره عملیات فتح‌المبین:
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در یادواره عملیات فتح‌المبین گفت: پیام عملیات فتح‌المبین خودباوری و تکیه بر توانمندی‌های داخلی بود.
کد خبر: ۸۸۳۷۷۷۸
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، "سردار سیدصادق حسینی"فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) شامگاه شنبه در یادواره عملیات فتح المبین که در منطقه دشت عباس برگزار شد اظهار داشت: برگزاری یادواره‌های شهدا و یادواره‌های عملیات‌ها برای انتقال پیام هشت سال دفاع مقدس به نسل کنونی لازم است.

وی گفت: عملیات فتح المبین که در منطقه دشت عباس دهلران و بخش‌هایی از خاک استان خوزستان انجام شد در واقع طلیعه پیروزی‌های رزمندگان و غلبه جنود اسلام بر جنود دشمن بود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام تصریح کرد: در این عملیات بزرگ دشمن از نظر نیروی انسانی متحمل بیش از 25 هزار کشته شد و 17 هزار نفر از نیروهایش نیز به اسارت نیروهای ارتش و سپاه که به صورت مشترک این عملیات را انجام می‌دادند شد.

سردارحسینی ادامه داد: عملیات فتح المبین از جمله عملیات‌های روحیه‌بخشی بود که مقدمه عملیات‌های بزرگی همچون فتح خرمشهر شد و حضرت امام(ره) نیز آن پیام معروف را بیان کردند که من بر بازوی شما رزمندگان بروسه می‌زنم و به این بوسه نیز افتخار می‌کنم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس از شهدایی همچون شهید صیاد شیرازی و شهید خرازی یاد کرد و گفت: شهدای ما همچون شهدای کربلا جاودانه شدند.

حسینی اظهار داشت: پیام عملیات فتح المبین برای امروز ما این است که می‌توان با اعتقاد راسخ به نصرت خدا، ولایت مداری، از خود گذشتگی، خودباوری و تکیه بر توانمندی‌های داخلی به موفقیت‌های بزرگ دست پیدا کرد و بر دشمن و طراحی‌های دشمن به لحاظ تجهیزات فایق آمد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین استان ایلام در ادامه به نقش مردم منطقه دشت عباس در دوران دفاع مقدس و به ویژه عملیات فتح المبین اشاره کرد و گفت: منطقه دشت عباس در آن زمان به دشت به خون نشسته معروف شد که این نشان از اوج ایثار مردم این دیار است.

وی ادامه داد: امنیت پایدار و قدرت بازدارنده امروز جمهوری اسلامی که دشمنان را به وحشت انداخته نتیجه از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران است که با همت جوانان امروز که ادامه دهنده راه شهدا هستند به دست آمده است.

سردارحسینی افزود: هر جا و در هر موقعیتی به مردم که سرمایه‌های اصلی انقلاب است اعتماد کرده‌ایم مردم پای کار آمده‌اند و کارها را به خوبی مدیریت کرده و به اتمام رسانده‌اند بنابراین باید در همه حال و در همه صحنه‌ها مدیریت کارها را به مردم بسپاریم تا به موفقیت برسیم.

وی همچنین به یکی از طرح‌های در دست اقدام برای رونق منطقه دشت عباس پرداخت و اظهار داشت: طرح سامانه گرمسیری که برای آباد کردن زمین‌های این منطقه و دیگر مناطق شهرستان اجرا می‌شود و در این طرح آب مورد نیاز زمین‌های کشاورزی از کردستان به این جا می‌آید می‌تواند تاثیر بسیار خوبی در رونق منطقه دشت عباس ایفا کند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در پایان تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام خواهد شد یادواره عملیات فتح المبین همه ساله و در سالروز انجام این عملیات برگزار می‌شود.

ارسال نظرات