خبرهای داغ:

برگزاري همايش ملي گياهان دارويی در دانشگاه صنعتی شاهرود+عکس

همايش ملي گياهان دارويي به ميزباني دانشكده كشاورزی دانشگاه صنعتي شاهرود با محوريت تحقيقات، توليد و فناوری برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۷۸۰۷
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محققان، اساتيد، كارشناسان و دانشجويان حوزه گياهان دارويی كشور در همايش ملي دو روزه گياهان دارويی آخرين يافته های علمی خود را در زمينه تحقيقات، توليد و فرآوری گياهان دارويی عرضه كردند.

در افتتاحيه همايش ملی گياهان دارويی محمد رضا عامريان رييس دانشكده كشاورزی دانشگاه صنعتی شاهرود و مسئول برگزاری اين همايش گفت: در اين همايش از 131 مقاله ارسال با محورهای كشاورزی، كاشت، داشت و برداشت، علوم پايه و بالينی و طب سنتی 95 مقاله پذيرفته شد كه از اين تعداد 17 مقاله به صورت سخنرانی و 78 مقاله به صورت پوستر ارائه گرديد.

اين همايش با محورهاي توليد، تجارت و اقتصاد گياهان دارويی، فيتوشيمی و بيوشيمی گياهان دارويی، مديريت آفات و بيماريهای گياهان دارويی و اشتغال و كارآفرينی گياهان همراه با 3 سخنران كليدی برگزار گرديد و استقبال پژوهشگران دانشگاهی را به دنبال داشت.

وي در افتتاحيه همايش ملی گياهان دارويی افزود: كشور ما از ظرفيت بالايی در زمينه گياهان دارويی برخوردار است و بهره‌گيری از فناوری ها در كنار پروژه‌های تحقيقاتی و پژوهشی می تواند به استفاده بهينه‌تر از اين ظرفيت كمك كند.

دبير همايش ملی گياهان دارويی در مراسم افتتاحيه اين همايش از استقبال اساتيد و دانشجويان از اين همايش تقدير كرد و با اشاره به برخی برنامه‌های جنبی اين همايش تصريح كرد: همزمان با همايش دو كارگاه آموزشی با حضور اساتيد اين حوزه برگزار شد كه با استقبال دانشجويان علاقه‌مند همراه بود.

دكتر محمد باقر رضايی رئيس انجمن علمی گياهان دارويی كشور در اين همايش بر ضرورت استفاده از روش مكانيزاسيون در توليد و فرآوری گياهان دارويي برایرقابت و حضور در بازارهای جهانی تاكيد كرد و گفت: رتبه ايران در توليد گياهان دارويی بين رده های بيستم تا سی ام است كه اين رتبه بايد بر اساس چشم انداز 20 ساله، در سال 1404 به رده دوازدهم برسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها