پاسخ منفی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دعوت یکی از مردمی ترین جشنواره های دفاع مقدس

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به درخواست دعوت جشنواره ملی سرزمین نور به عنوان یکی از مردمی ترین جشنواره های ایران، پاسخ منفی داد.
کد خبر: ۸۸۳۷۸۹۳
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد خبری چهاردهمین جشنواره ملی سرزمین نور، همه ساله با فرارسیدن روزهای پایانی سال، علی رغم شوق مردم برای خرید شب عید و آماده شدن برای مراسم سال تحویل، شاهد افزایش حضور کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس هستیم؛ سفرهایی که علاوه بر اینکه لحظات خوبی را برای زائران راهیان نور مهیامی سازد، باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان آحاد جامعه می شود و فرصتی است که مردم با حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس، بار دیگر با آرمان های شهدا عهد و پیمان دوباره ببندند و سختی های آن روز ها را از نزدیک ببینند. در این میان، جشنواره ای همه ساله در راهیان نور برگزار می شود تحت عنوان جشنواره ملی سر زمین نور که ۱۴ سال از قدمت آن می گذرد و فرصتی است برای زائران راهیان نور تا دیده ها و شنیده های خودشان را در قالب های ادبی و هنری پیاده کنند و به این جشنواره ارسال کنند.

طبق فراخوان این دوره از جشنواره، علاقمندان می توانند با موضوعات راهیان نور و دفاع مقدس، اثرات ادبی و هنری شان مثل عکس، فیلم، شعر،متن ادبی،خاطره، فیلمنامه، داستان و… را به این جشنواره ارسال نمایند تا بعد از داوری نهایی، جوایزی دریافت نمایند. به گفته مسئولان این جشنواره فرهنگی هنری،۲۲ اسفند اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور برگزار می شود. ویژه برنامه های سرزمین نور، ۲۴ اسفند به میزبانی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان،۲۵ اسفند ویژه برنامه سرزمین نور به میزبانی شبکه فعالان مردمی راهیان نور(وارثون)،۲۶ اسفند به میزبانی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد،۲۷ اسفند به میزبانی نیروی انتظامی و ۲۸ اسفند نیز این ویژه برنامه به میزبانی سپاه امام صادق(ع) بوشهر در خرمشهر برگزار می شود.

تقدیر از برگزیدگان این جشنواره در بخش‌های شعر، داستان، متن ادبی، خاطره، دلنوشته، فیلمنامه، نمایشنامه خیابانی، فیلم، عکس، نرم افزار و فضای مجازی و … برگزار می شود و با توجه به اهمیت این جشنواره، امسال از صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دعوت شده بود که در این مراسم شرکت کند اما طبق آخرین خبرهای رسیده، وزیر فرهنگ به این درخواست، دست رد زده است. به نظر می رسد، صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به اینکه در یکی از نهادهای فرهنگی کشور مشغول به کار است، نسبت به مسائل و ارزش های مرتبط با مفهوم دفاع مقدس دغدغه بیشتری داشته باشد چرا که جشنواره سرزمین نور یکی از مردمی ترین جشنواره های ایران است و ارتباط مستقیمی با زائران راهیان نور دارد و می تواند موجب رشد و تقویت ادبیات و هنر دفاع مقدس شود و یقینا حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جشنواره ها، می تواند بیانگر اعلام حمایت از فعالیت های مرتبط با ایثار و شهادت باشد که متاسفانه شاهد آن نبودیم.

امیدواریم چنین رفتار و برخوردهایی از سوی مسولان فرهنگی اصلاح شود چرا که در شرایطی که رهبرانقلاب مدام از ولنگاری فرهنگی سخن می گویند و از سفرهای راهیان نور ابراز خرسندی کردند و این سفرها را سفرهای بابرکتی دانستند، نیاز است که مسئولان فرهنگی کشور رفتار شایسته تری نشان دهند و از جشنواره های دفاع مقدس حمایت کنند.
ارسال نظرات