خبرهای داغ:
مدیرکل عتبات و مزارات عراق گفت: گسترش روحیه شهادت‌طلبی در راستای فتوای جهاد کفایی آیت‌الله سیستانی به‌خوبی قابل‌مشاهده است و صدها هزار جوان عراقی به عشق شهادت به میدان جنگ می‌روند.
کد خبر: ۸۸۳۷۹۵۷
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
جوانان عراقی به عشق شهادت به میدان جنگ می‌روند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، موسی خلخالی صبح امروز در دیدار نمایندگان سومین اجلاسیه نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام با تولیت مسجد مقدس جمکران، با اشاره به اهمیت توجه به جایگاه اماکن زیارتی اظهار داشت: گردهمایی تولیت‌های عتبات‌های مقدس جهان اسلام توسط آستان قدس رضوی اقدام شجاعانه‌ای بود که انشاءالله نتایج خوبی هم در نشر و فرهنگ اهل‌بیت(ع) در سراسر جهان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ما به‌دنبال افزایش کیفیت خدمت به زائران هستیم، افزود: با عنایت خداوند متعال و ائمه اطهار روزبه‌روز بر استقبال مردم از عتبات مقدس افزوده می‌شود و بنده زمانی که تولیت مسجد کوفه را بر‌عهده داشتم این افزایش زائران را به چشم دیده‌ام.

مدیرکل عتبات و مزارات عراق به از سرگیری مراسم اعتکاف در مسجد کوفه اشاره کرد و گفت: این مراسم معنوی به‌دلیل اعمال دیکتاتوری صدام تعطیل‌شده بود که پس از بازسازی مسجد در سال 2009 از سر گرفته‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه در سال اول فقط 300 معتکف در مسجد کوفه حضور داشتند، ابراز کرد: به‌تدریج بر این آمار افزوده‌ شده و این جمعیت در ماه رمضان امسال به حدی رسیده بود که امکان ارائه خدمات به همه آن‌ها مقدور نبود.

خلخالی مراسم اربعین را نمونه‌ای از افزایش گرایش مردم به اعمال عبادی برشمرد و تصریح کرد: با آن‌که رسانه‌ها از حضور میلیون‌ها تن در زیارت اربعین خبر می‌دهند، ولی اعتقاد داریم تعداد زائرین و شرکت‌کنندگان در این مراسم عظیم به‌مراتب بیشتر از این‌ها بوده است.‌

وی خاطرنشان کرد: گسترش روحیه شهادت‌طلبی در راستای فتوای جهاد کفایی آیت‌الله سیستانی به‌خوبی قابل‌مشاهده است و صدها هزار جوان عراقی به عشق شهادت به میدان جنگ می‌روند.
ارسال نظرات