خبرهای داغ:
شهردار منطقه 6 تبریز در آئین افتتاح نمایشگاه بزرگ صنایع دستی و هنری رضوان، گفت: نمایشگاه بزرگ صنایع دستی و هنری رضوان با تلاش یک هزار هنرمند تشکل های مردم نهاد، صاحبان مشاغل و کارگاههای کوچک خانگی تبریزی برپا شده است.
کد خبر: ۸۸۳۸۰۴۴
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه6تبریز، فیروزیان، با بیان اینکه این نمایشگاه حاصل تلاش و اشتغال بیش از یک هزار نفر هنرمند و صاحبان مشاغل است، یادآور شد: حدود 70 سازمان مردم نهاد و زنان سرپرست خانوار، در این نمایشگاه غرفه دارند که در هر غرفه دو نفر بطور مستقیم مشغول بوده و چندین نفر نیز درهر شاخه در کارگاه ها فعال هستند.

وی با تاکید بر اینکه، این نمایشگاه در راستای عمل به دستورات رهبری و شعار سال 95 «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» برپا شده است، اظهار داشت: نمایشگاه بزرگ صنایع دستی و هنری رضوان به منظور توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و معرفی آثار هنرمندان، سازمان های مردم نهاد، تولیدات کارگاه های خانگی و ... برپا شده است.

شهردار منطقه 6 تبریز، برپایی نمایشگاه صنایع دستی را نمونه بارز مدیریت بی پول دانست و افزود: همکاران روابط عمومی و معاونت فرهنگی اجتماعی منطقه با جذب مشارکت هنرمندان و شهروندان فرهنگ دوست کلان شهر تبریز این نمایشگاه را بدون هیچ هزینه ای برپا کردند.

فیروزیان بیان کرد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی و هنری رضوان در کنار توانمندی فرهنگی و تاریخی موزه فوتبال آذربایجان خود گویای پیشینه و غنای فرهنگی مردم شمالغرب تبریز است.

وی تاکید کرد: با استفاده از این ظرفیت بی نظیر و جذب سرمایه گذار و تقویت اقتصاد و صنعت منطقه ثابت می کنیم که فقر اجتماعی، اقتصادی در این منطقه معنا ندارد.

شهردار منطقه 6 تبریز با بیان اینکه نمایشگاه صنایع دستی فضایی ایجاد کرده تا هنرمندان آثار خود را بصورت بالفعل تبدیل کنند، گفت: بانوانی که امروز توانمندی خویش را در این نمایشگاه عرضه نهاده اند، طالب ادامه این حرکت ها و بازارچه ها هستند و ما تلاش خواهیم کرد با برپایی نمایشگاه های دائمی و ایجاد فضاهای مناسب این ظرفیت را رشد و توسعه دهیم.

 

فیروزیان، ضمن قدردانی از تلاش های همکاران منطقه در آستانه نوروز گفت: همکاران منطقه با یکدلی و همت همه جانبه در امر مدیریت هزینه ها نشان دادند که مدیریت بی پولی میسر است و می توان حتی بدون پرداخت مالی با پای کار کشیدن بخش خصوصی و اهالی بهترین عملکردها را ارائه کرد.

وی با اشاره موزه فوتبال آذربایجان، به ظرفیت بالای گردشگری در منطقه شمال و شمالغرب کلانشهر تبریز گفت: این موزه با معرفی تاریخ و تمدن کهن مردم این خطه و تلاش های بزرگان ورزش آذربایجان، گردشگران بسیاری را به این منطقه جذب می کند.

شهردار منطقه 6 تبریز یادآور شد: زمانی که در این منطقه آغاز به کار کردیم، با توجه به ظرفیت صنعتی و اقتصادی حوزه شمالغرب تبریز، تصمیم گرفتیم با مطرح کردن برنامه های نو نسبت به جذب سرمایه گذار بیشتر اقدام کنیم، چراکه معتقدیم کارگاه های این منطقه مصداق تحقق اقتصاد مقاومتی هستند.

 

فیروزیان افزود: در مبادی ورودی شمالغرب کلانشهر تبریز در حوزه شهرداری منطقه 6 با نصب نقشه گردشگری با نماد 2018، نصب تابلوی خیر مقدم، چاپ نقشه راهنما، برپایی غرفه های صنایع دستی و غذاهای سنتی و راهنمای گردشگران به استقبال میهمانان نوروزی می رویم.

شهرداری منطقه 6 کلانشهر تبریز با وسعتی بالغ بر 7 هزار و 431 هکتار از لحاظ جغرافیایی حدود یک سوم از سطح شهر تبریز را شامل می شود که جمعیتی حدود 120 هزار نفر، را تحت پوشش قرار می دهد.

این منطقه به دلیل قرار گرفتن در مسیر ورودی زمینی شمالغرب تبریز، ورودی مسیر هوایی و نیز مسیر ریلی، از اهمیت و جایگاه خاصی در ارائه خدمات به مسافران ایفا می کند.

مساحت کل فضای سبز منطقه 104 هکتار شامل 24 پارک بزرگ و محله ای بوده و 45 باب مسجد و حسینیه و 85 مرکز آموزشی و تحصیلی دارد که دو پارک قوناقلار باغی و حجاج در ورودی شمالغرب تبریز و دو مسجد امام سجاد(ع) و نبی اکرم(ص) آماده میزبانی و تامین نیازهای مسافران نوروزی خواهند بود.

ارسال نظرات