خبرهای داغ:
مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان خبر داد؛
مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان گفت: براساس برنامه امسال در ایام نوروز کاروان طلاب خواهران استان گلستان نیز به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند که امسال حدود 80 طلبه به این اردو اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۸۸۳۸۰۶۰
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، حجت الاسلام ایوب وردان پیش از ظهر امروز در نشست با مدیران خبرگزاری های فعال استان گلستان با اشاره به برگزاری انتخابات در سال 96 اظهار داشت: همه ما وظیفه دایم در راستای مشارکت حداکثری در انتخابات برای تعیین سرنوشت و ایجاد رقابت سالم و انتخاب اصلح تلاش کنیم.

وی افزود: مدیریت حوزه علمیه خواهران استان گلستان از سال 93 از مازندران مستقل شده و در حال حاضر 12 مدرسه علمیه خواهران در استان گلستان دانشجو جذب می‌کند که از این تعداد 11 مدرسه در سطح 2 کارشناسی و یک موسسه آموزش عالی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان تصریح کرد: در این موسسه آموزش عالی 3 رشته تفسیر علوم قرآنی، فقه و اصول و کلام در مقطع کارشناسی ارشد طلبه آموزش داده می‌شود.

حجت الاسلام وردان گفت: پیگیر مقطع دکتری فقه و خانواده نیز در استان گلستان هستیم و موافقت اولیه آن گرفته شده و از سال آینده حوزه علمیه گلستان در این رشته طلبه جذب می‌کند و در 2 شهرستان استان نیز پیگیر راه‌اندازی سطح 3 هستیم.

وی افزود: هم‌اکنون ظرفیت پذیرش حوزه‌های علمیه استان گلستان، 480 نفر در سطح 2، 420 نفر در سطح 3، 55 نفر در سطح یک است که از 15 بهمن ماه امسال کار پذیرش طلبه در حوزه های استان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان اظهار کرد: طرح توانمندسازی اساتید نیز در استان گلستان ماهانه یک روز برای اساتید حوزه های علمیه خواهران برگزار می‌شود تا کمبودهای این بخش برطرف شود و در راستای شناسائی نخبگان در مدارس نیز برای شناسائی نیروهای جوان و نخبه در زمینه های مختلف تلاش کردیم و در انتخاب اساتید مدارس خود به خودکفائی رسیده‌ایم.

حجت الاسلام وردان گفت: ایجاد و گسترش تشکل‌های پژوهشی در مدارس، کسب رتبه‌های برتر کشوری در مسابقات مختلف مانند طرح علامه حلی و بانوی کرامت، ارتقاء فعالیت‌های پژوهشی و تعاملی با مراکز پژوهشی استان، تجهیز کتابخانه‌های مدارس استان، اعزام مبلغان با همکاری دستگاه‌های مختلف، کسب رتبه‌های برتر فرهنگی و غیره از دیگر برنامه‌های انجام شده است.

وی اظهار داشت: براساس برنامه امسال در ایام نوروز کاروان طلاب خواهران استان گلستان نیز به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند که امسال حدود 80 طلبه به این اردو اعزام می‌شوند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان گفت: برگزاری نشست‌های دانش افزائی در رشته‌های مختلف، فعالیت در فضای مجازی و برگزاری تجمع زینبیون و غیره از دیگر فعالیت‌های انجام شده است.

حجت الاسلام وردان افزود: تکمیل ساختمان‌های حوزه های علمیه خواهران از اولویت های ما است افزود: در شهرهای فاضل آباد، آزادشهر، رامیان، انبارالوم و بندرترکمن در دستور کار است که ساختمان حوزه علمیه احداث شود و زمین ساختمان مدیریت استان نیز تهیه شده و در سال 96 ساخت آن آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها