خبرهای داغ:
همه ما مدیون خون های مطهر شهیدان هستیم؛ آنانی که ابتدا از سیم خاردار نفس گذشتند و سپس با عبور از سیم خاردار های دشمن، به خیل یاران بی ادعای خون خدا پیوستند...
کد خبر: ۸۸۳۸۰۹۴
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، خط را که از حسین(ع) بگیری و در این مسیر ثابت قدم باشی و صدالبته مخلص، گمراه نخواهی شد که هیچ ، بلکه روشناییِ بخش طایفه و جماعتی می شوی که چشم به مسیری دوخته اند که تو با خون مقدست به آن ها نشان داده ای و بی گمان شهید دارای چنین مقام رفیعی است؛ همو که حضرت روح الله(ره) در وصف او و یاران صدیقش فرمود: "آن ها کسانی هستند که ره هفتاد ساله را یک شبه پیمودند. "

بگذار بگویند کلیشه ای و شعاری حرف می زنیم، باکی نیست چه آن که هزاران بار دیگر هم خواهیم گفت که همه ما مدیون خون های مطهر شهیدان هستیم؛ 230 هزار شهیدی که بیش از 2 هزار نفر آن ها با مدال پر افتخار مدافعان حرم به ظاهر از پیش ما کوچیدند و آسمانی شدند و اینک در وادی دیگری فراتر از این دنیایِ فانی و پست، نظاره گر ما هستند تا ببینند که با میراثشان چه می کنیم.

آنانی که ابتدا از سیم خاردار نفس گذشتند و سپس با عبور از سیم خاردار های دشمن، به خیل یاران بی ادعای خون خدا پیوستند و قبور مطهرشان به تعبیر امام امت برای همیشه تاریخ به محفل و قرارگاه عاشقان و عارفان الی الله تبدیل شده است.

22 اسفندماه و روز شهید بی شک موسم یادآوری چنین حقایق ماندگاری است؛ حقایقی از این جنس که بدانیم به ازای هر میز مدیریتی در ملک و مملکت ۱۷ شهید تقدیم شده و به راستی چقدر ناجوانمردی و جفاست اگر قدر ندانیم و صرفاً در جایگاه مسئولیت چنین کشوری به فکر اندوخته های شخصی و حب ریاست خویش باشیم؛ چقدر جفاست که هر از گاهی با اخبار فیش های نجومی و اختلاس ها و غیره و ذلک روبرو می شویم و این در حالی است که بارها شنیده و خوانده ایم که شهیدان والا مقام تا چه حد نسبت به حفظ و رعایت حدود مصارف بیت المال حساس بوده اند.

فرارسیدن چنین روزهایی گرچه بهانه لازم برای نشست ها و همایش هایی را فراهم می کند اما اگر به واقع نیک بنگریم در پسِ همین ایام، گاهی باید شرمنده شد از این بابت که آن سان که باید و شاید در حق شهدا و به خصوص معرفی آن ها به جامعه خوب عمل نکرده ایم.

البته چندان هم نباید ناُامید بود چه آن که به لطف ایزد منان، علاقه و عشق و ارادت مردم ما به شهیدان نه تنها کم نشده بلکه روز به روز نیز در حال گسترده تر شدن است و حضور میلیونی و عاشقانه امت حزب الله خاصه نسل جدید در یادمان های دفاع مقدس در قالب کاروان های راهیان نور، گواه این ادعاست. صد البته این هم به برکت عنایت شهدا و در وهله نخست خدای شهیدان است و گرنه...!

به راستی اگر سبک زندگی شهدا و امام شهیدان امروز ملاک و معیار همه ما بود ، آیا شاهد نشر اخباری از جنس اختلاس ها و فیش های نجومی آن هم از سوی برخی مسئولان می بودیم؟!

کاش یکبار به راه طی شده بنگریم تا ببینیم کجای کار لنگ زده و از خط اصیل منحرف شده ایم؟!

شهدا که حسابشان مشخص است؛ راه و خطشان را از سیدالشهدا(ع) گرفته اند و به این خاطر حفاظت شده است و خطایی ندارد.... شاید ایراد از خود ما باشد ... فتأمل!
سید محمد مهدی موسوی
ارسال نظرات
پر بیننده ها