مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی سرزمین نور در خرمشهر/4
مهندس بسیجی "جاوید شورچی" دبیر علمی جشنواره ملی سرزمین نور، متن بیانیه داوران چهاردهمین جشنواره ملی سرزمین نور را در مراسم اختتامیه این جشنواره قرائت کرد.
کد خبر: ۸۸۳۸۱۰۳
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بسیج از خرمشهر، مهندس بسیجی "جاوید شورچی" دبیر علمی جشنواره ملی سرزمین نور، متن بیانیه داوران چهاردهمین جشنواره ملی سرزمین نور را در مراسم اختتامیه این جشنواره قرائت کرد.

در متن پیام هیئت داوران چهاردهمین جشنواره ملی سرزمین نور آمده است:
بسم الله النور
شهادت؛ هنر مردان خداست.
هنرمندان متعهد ولایتمدار، هنر ارزنده خود را که از چشمه سار زلال آموزه های والای الهی، اندیشه های ناب نبوی، اصول اصیل علوی،  فرهنگ فاخر فاطمی، حسن حسنی و حماسه حسینی به امانت گرفته و با طبع لطیف و حس دقیق خویش درآمیخته اند، پیام آوران سروش آسمانی امام مهربانی ها و رهنمودهای رهبر روشنگری ها هستند تا پیغامشان را به جان مشتاق تشنه کامان حقیقت برسانند و به تناسب عظمت انقلاب اسلامي، جان زيبادلان را معطر سازند.
 هنر هنرمند انقلابی،  در خدمت مستضعفین، دردمندان، پابرهنگان و تازيانه خوردگان تاریخ است. هنر متعهد؛ كوبنده سرمايه‌داري مدرن، ویرانگر کاخهای تجمل و تفاخر است و در یک کلام به تعبیر امام روشنایی ها، هنر؛ «ترسيم روشن عدالت و شرافت و انصاف است. هنرمندان مسلمان زمانی می توانند کوله بار مسئولیت را زمین بگذارند که: «مطمئن باشند مردمشان بدون اتكا به غير، تنها و تنها در چهارچوب مكتبشان، به "حيات جاويدان"رسيده‌اند.» و خوب می دانید که "حیات جاویدان" یعنی چه. یعنی تا وقتی که جان در بدن دارند باید بایستند و در این جبهه جهاد کنند. یعنی شما وقتی می توانی آسوده باشی که از این جهان چشم بسته باشی و هم خودت و هم مردمانت در بهشت جاویدان متنعم به انعام الهی باشید.
ما هنرمندان انقلابی!
در چهاردهمین جشنواره سرزمین نور با خدای شهیدان مدافع نور، عهد و پیمان تازه می سازیم تا آخرین لحظه از اسلام عزیز و ناب محمدی پاسداری نماییم.
و لحظه ای غفلت و کندی و بی مسئولتی را بر خود جایز نمی دانیم و راه هنرمندان بصیر و شهید جبهه‌هاي دفاع مقدس را در تمام تاریخ تا پای جان ادامه خواهیم داد.
بعون الله و توفیقاته
ارسال نظرات