خبرهای داغ:
در روز وفات حضرت ام البنین (س) اعضاء موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود به دیدار خانواده های معظم شهدا رفتند.
کد خبر: ۸۸۳۸۱۱۳
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در روز وفات حضرت ام البنین (س) اعضاء موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود به دیدار خانواده های معظم شهدا رفتند.

محمد ابراهیمی مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین در این دیدار به خانواده محترم شهدا اظهار کرد: خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان، بزرگترین سرمایه های معنوی انقلاب و ملت هستند و یاد شهدا اشاعه دهنده ارزش های ایثار و پایداری درجامعه است و دلجویی و دیدار با آنان، ادای دین به ارزشهای انقلاب اسلامی  است .

وی با بیان اینکه آن حضرت از کودکی حضرت عباس(ع) را بلاگردان سیدالشهدا(ع) تربیت کرده بود، افزود: آنچه که جامعه ما به آن محتاج است این است که مادر بزرگوار شهدا در جامعه توانستند راه حضرت ام‌البنین(س) را بروند ، لذا باید همواره در معرفی چنین شیرزنان جامعه تلاشگر باشیم و بانوان جامعه ما با تأسی به این زنان بزرگ در طول تاریخ نقش بسزایی در تربیت انسان‌های شایسته و عاشق حریم ولایت ایفا کنند.

در حاشیه این دیدار مادران و همسران شهدا خاطراتی از شهیدان خود بیان نمودند.

لازم به ذکراست: روز سیزدهم جمادی الثانی مصادف با یکشنبه 22/12 روز تکریم مادران و همسران شهدا نام گرفته و علت این نامگذاری این است که حضرت «ام البنین (س)» همسر حضرت امیرالمومنین(ع) و مادر حضرت ابوالفضل العباس(ع) در چنین روزی روی در نقاب خاک پیچید و در جوار رحمت حضرت حق آرمید. تکریم مادرانی که به ندای پیر و مراد خود، معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفته و زینب گونه در حماسه هشت سال دفاع مقدس با تشویق همسران و فرزندان برومند خود آنها را برای حضور در جبهه ها آماده و آنها را تشویق می کردند. اگر ایثار و شهامت، شجاعت، صبر و استقامت این شیر زنان ایران زمین نبود، خدا می دانست چه بر سر نهال نو پای انقلاب می آمد، این دلاور زنان بودند که فرزندان جوان و نوجوان خود را برای خط مقدم جبهه آماده می کردند و برای دفاع از ولایت سینه سپر می کردند تا یک وجب از خاک مقدس این سرزمین در دست دشمن تا دندان مسلح نیفتد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها