سردار رجبی در مراسم تجلیل از خادمین شهدا و دست اندرکاران راهیان نور

راهیان نور کار فرهنگی برجسته، ماندگار و در طراز ارزش‌های انقلاب است

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: کار فرهنگی برجسته، ماندگار و در طراز انقلاب اسلامی بهتر از راهیان نور وجود ندارد.
کد خبر: ۸۸۳۸۱۲۱
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار محمدحسین رجبی ظهر امروز در همایش مشترک تجلیل از خادمین، عوامل اجرایی فعال راهیان نور و کمیته‌های برتر قرارگاه استانی و ستاد هماهنگی پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، از کسب رتبه سوم کشوری در  اجرای برنامه های بسیج دانش آموزی و فرهنگیان خبر داد و گفت: رویکرد هماهنگ آموزش و پرورش و سپاه بیت المقدس موجب کسب این مهم شده است.
 

وی ضمن تقدیر و تشکر از کلیه عوامل تاثیر گذار حوزه بسیج فرهنگیان و دانش آموزی استان، تصریح کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، کردستان یک استان فرهنگی است و کسانی که در عرصه فرهنگی فعالیت می‌کنند معتقد به خلق فضای بسیار آرام، هماهنگ و اثرگذار در این منطقه هستند.

 

فرمانده سپاه کردستان راهیان نور را یک کار فرهنگی برجسته، ماندگار و در طراز ارزش‌های انقلاب دانست و گفت: متاسفانه بسیاری از فعالیت ها، هزینه ها و تجهیزات صرف کارهای با اصطلاح فرهنگی می شود اما هیچ موقع آسیب شناسی نکردیم که کارمان فرهنگی است یا نه!

 

وی از همه مسئولان استان خواست در جهت تحقق فرامین رهبر و ارتقا وضعیت فرهنگی استان تلاش کنند.

 

سردار رجبی با بیان اینکه برگزاری اردوی راهیان نور فقط منحصر به آموزش و پرورش و سپاه نیست؛ گفت: همه دستگاه ها و نهاد ها باید در این زمینه نقش موثری و پررنگی داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه راهیان نور عرصه ایی تاثیر گذار و بسیار با اهمیت فرهنگی است که همه مبانی نظام به آن اعتقاد دارند؛ گفت: توسعه زیر ساخت های راهیان نور یکی از برنامه های مهم سپاه بوده و علاوه بر توسعه زیر ساخت ها، جمعیت هدف نیز باید توسعه پیدا کند.

 

سردار رجبی افزود: در مدت 3 سال یک میلیون نفر زائر راهیان نور به کردستان آمده‌اند که واقعا بی‌سابقه است و این خود زمینه‌ساز ایجاد اشتغال، رونق اقتصاد و ارتقای سطح درآمد مردم می‌شود.

 

وی به پیامدهای راهیان نور نیز اشاره کرد و معرفی امنیت پایدار استان به مردم کشور، انتقال پیام و ایثارگری شهیدان به نسل جوان، ارتباط فرهنگی و نسلی بین استان کردستان و دیگر استان ها را از مهم ترین این پیامدها عنوان کرد.

 

فرمانده سپاه بیت‌المقدس در پایان سخنان خود گفت: در 5 سال اخیر ظرفیت اسکان کردستان از یک هزار به 5 هزار نفر ارتقا پیدا کرده است و این کار خوبی است اما باید بازهم توسعه پیدا کند و با کمک مسئولین استان که به امور فرهنگی اعتقاد دارند به مرحله عمل و تحقق برسد.

ارسال نظرات