مسئول بسیج سازندگی بوشهر خبر داد؛

حرکت بسیجیان بوشهری در راستای اجرای طرح بیابان‌زدایی

بوشهر_ مسئول بسیج سازندگی ناحیه بوشهر از حرکت بسیجیان بوشهری در راستای بیابان‌زدایی در استان خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۸۱۲۷
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، علیرضا فلاحی در آئین درختکاری اظهار کرد: یکی از مسائل بسیار مهم در روزهای اخیر که مورد توجه مسئولان و مردم در سراسر کشور قرار گرفت، حوادثی بود که در خوزستان اتفاق افتاد.

وی اضافه کرد: موضوع ریزگردها و پدیده نامیمون گرد وخاک که سال‌هاست مردم استان خوزستان را آزار می‌دهد و هر سال به نسبت سال‌های قبل بدتر می‌شود، متاسفانه محیط زیست و فضای حیات مردم را دچار مشکل کرده است.

فلاحی افزود: بسیج سازندگی از ابتدای امسال با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و دولت بر ضرورت استفاده از توان بسیج در رفع معضل ریزگردها، برای شرکت در پروژه‌های بیابان‌زدایی فعالیت خود را شروع کرده است.

وی در این خصوص اظهار کرد: بسیج در هر عرصه‌ای که نیاز باشد وارد می‌شود و همان‌طور که در دفاع مقدس به دفاع از کشور پرداخت، حالا هم در زمینه بیابان زدایی مشغول فعالیت است.

فلاحی ادامه داد: از آنجایی که در چند سال اخیر ریزگردها به یکی از دغدغه‌های اصلی مردم منطقه تبدیل شده و این ریزگردها بروز مشکلاتی از جمله کاهش ورود سرمایه گذار به منطقه را به دنبال دارد، بسیج سازندگی بر خود لازم دید پای در این میدان بگذارد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه شهرستان بوشهر گفت: در چند سال اخیر افزایش ورود ریزگردها به استان‌های جنوبی نه تنها بسیاری از افراد را از سرمایه‌گذاری در منطقه منصرف کرده بلکه از ورود مسافران و مهمانانی که همه ساله در ایامی خاص وارد مناطق جنوبی می‌شدند جلوگیری کرده و این موجب وارد شدن صدمه به بدنه اقتصادی منطقه شده است.

فلاحی خاطرنشان کرد: باید امیدوار بود که با اقداماتی مشابه کار بسیج سازندگی در نهال کاری، گامی عملی در رلستای کنترل این پدیده برداشته شود.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی سپاه شهرستان بوشهر به کمک بیابان‌های خوزستان شتافته، اذعان داشت: با توجه اهمیت موضوع بحران ریزگردها در خوزستان و تأکید مقام معظم رهبری بر حل مشکل وضرروت ورود همه دستگاه‌ های اجرایی، انگیزه فوق‌ العاده‌ ای در سطح کشور و در رده‌های مختلف به وجود آمد ، پیگیری مسائل خوزستان در اولویت بسیج سازندگی سپاه شهرستان بوشهر قرار گرفت.

وی ادامه داد: در همین راستا تعداد هفت‌هزار اصله نهال با کمک حوزه مقاومت خاتم الانبیاء (ص) شهر بوشهر و حوزه مقاومت رمضان شهر چغادک از شهرستان بوشهر بارگیری شده به مقصد استان خوزستان تا جهادگران بسیج سازندگی اقدام به  کاشت درمناطق خشک و بیابانی استان خوزستان کنند./انتهای پیام


ارسال نظرات
آخرین اخبار