مدیر کارگروه دفاع مقدس بنیاد خاتم الاوصیاء گفت: ساخت تسبیح از تربت حضرت حمزه سیدالشهدا به دستان مبارک حضرت زهرا(س)نشان دهنده‌ی جدا نبودن دین از سیاست و جهاد است.
کد خبر: ۸۸۳۸۱۴۹
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۴

به  گزارش " پایگاه اطلاع رسانی سپاه ثارالله  " حجت الاسلام و المسلمین حسین جوشقانیان در نشست «ستاره  های بی مزار» در جوار مزار شهدای گمنام جامعه الزهرا(س) در آستانه سالگرد وفات حضرت ام البنین(س) و بزرگداشت مقام والای مادران شهدا و همچنین سالروز عملیات شکوهمند خیبر، اظهارداشت: زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست.


مدیر کارگروه دفاع مقدس بنیاد خاتم الاوصیاء در این نشست که با موضوع و محوریت تربیت حماسی عصر امروز برگزار شد، افزود: در زمان حاضر در میان دو موقعیت حساس مبدا یعنی عاشورا و مقصد که امر ظهور است، قرار گرفته‌ایم و با توجه به حساس و کلیدی بودن مأموریت مان در این زمان، باید تمام زندگی خود را براساس رسیدن به قله‌ی رفیع ظهور، هدفمند کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین جوشقانیان با تأکید بر تبیین این نوع نگاه از سوی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری اظهار داشت: تربیت حماسی دارای پیش نیازها و راهکارهایی است که در سند انقلاب اسلامی توسط امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مشخص شده است.

وی افزود: حضرت زهرا(س)سه نوع عملیات در جهت تربیت حماسی جامعه انجام دادند که اولین آن خطبه فدکیه بود و سپس سخنان ایشان در دیداری که زنان مدینه با حضرت داشتند و نکات بسیار مهمی که در راه بصیرت و دین‌شناسی در این دیدار بیان کردند.

حجت الاسلام و المسلمین جوشقانیان محور دوم عملیات فرهنگی حضرت زهرا(س)را حضور در نزد قبور شهدای احد خواند و خاطر نشان کرد: حضرت زهرا(س)می توانست در نزد قبر پیامبر (ص) هم حضور داشته باشد ولی با توجه به ۶۰۰ آیه‌ی قرآن که در مورد جهاد و شهادت است، این عمل حضرت نشان‌دهنده ی محوریت و اهمیت جایگاه جهاد و شهادت در دین است.

این راوی سیره شهدا تأکید کرد: طبق بیان امام خمینی(ره) تنها فرهنگی که می‌تواند در مقابل فرهنگ دنیایی بایستد، فرهنگ شهادت و جهاد است و مادران امروز اگر طبق این تفکر و فرهنگ حرکت کنند، فرزندان خود را به طور صحیح در راه دین تربیت خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: برای تربیت فرزندی که مقرب درگاه الهی باشد باید از ابتدا برنامه ریزی کرد و برای این امر می‌توان از نقل داستان هایی از زندگی شهدا استفاده کرد.

حجت الاسلام و المسلمین جوشقانیان با اشاره به حضور شهدای مختلف در استان قم اظهار داشت: ۵۰۰ شهید بین المللی از کشورهای عراق، سوریه و فرانسه در قم دفن هستند و با حضور خانوادگی بر مزار این شهدا، قدمی دیگر در راه تربیت حماسی فرزندان برداشته می شود.

عضو نخبگان برتر تبلیغ با تأکید بر جایگاه صحیح خانواده در تربیت حماسی تصریح کرد: حضور عکس و نام شهدا در خانه و متوجه کردن فرزندان به آموزه‌های شهدا و یادآوری مکرر خداوند، از بزرگترین و مهم ترین روش های تربیت حماسی است.

وی افزود: قرائت قرآن و ادعیه در تربیت معنوی و حماسی فرزندان بسیار با اهمیت است و تأثیر این امر را می توان در خانواده های شهدا و مبارزان دینی و انقلابی به خوبی دید؛ خانواده‌هایی که آرامش خود را از قرآن کسب کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین جوشقانیان ساخت تسبیح از تربت حضرت حمزه سیدالشهدا را از اقدامات حماسی حضرت زهرا(س) توصیف کرد و اظهار داشت: این حرکت حضرت زهرا(س)نشان دهنده همراهی دین و جهاد و شهادت است و باید دانست که جدایی قرآن و عترت از سیاست ممکن نیست زیرا جهاد از سوی اهل بیت(ع)به خاطر اقامه ولایت در جامعه بود.

این جانباز دفاع مقدس ساخت بیت الاحزان در بیرون مدینه را سومین اقدام سیاسی و حماسی حضرت زهرا(س)عنوان کرد و خاطر نشان کرد: حضرت زهرا (س)با این اقدام خود باعث ایجاد پرسشی در اذهان مردم شد که تنها فراق پیامبر(صل الله علیه و آله) عامل این گریه ی فراوان نیست و باید عامل دیگری در ورای این ماجرا باشد.

وی در پایان گفت: عملیات فیزیکی حضرت زهرا(س)در دفاع از امیرالمومنین(ع)یکی از مهم ترین اقدامات ایشان بود که با مجروحیت و شهادت فرزندش آغاز شد و با وجود این مسئله تا آخرین نفس از ولی خود دفاع کرد.

در بخش دیگر این مراسم، همسر شهید مفقود الاثر «احمد جلالی نسب»، خاطراتی را از زندگی خود و این شهید مدافع حرم بیان کرد؛ سپس با همراهی طلاب جامعه الزهرا(س)مزار شهدای گمنام جامعه الزهرا(س)که از شهدای عملیات خیبر هستند، گلباران شد.

لازم به ذکر است، این نشست که از سوی کانون علما و شهدای انجمن علمی فرهنگی طلاب جامعه الزهرا(س)برگزار شد.




ارسال نظرات