برگزاری مجمع سالیانه بسیج مساجد و محلات سپاه استان زنجان

مجمع سالیانه بسیج مساجد و محلات سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در محل سالن جلسات ولایت سپاه استان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۸۱۵۳
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مجمع سالیانه بسیج مساجد و محلات سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با حضور جانشین فرماندهی سپاه استان، نماینده حفاظت اطلاعات سپاه استان و معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان و شورای بسیج مساجد و محلات سپاه استان و نیز فرماندهان نواحی و جمعی از فرماندهان حوزه ها و پایگاه ها، ائمه جماعت، هیئت امناء و تعدادی از بسیجیان نخبه و صاحب نظر استان برگزار شد.

در ابتدا مسئول معاون بسیج مساجد و محلات سپاه استان زنجان ضمن عرض خیرمقدم گویی به اعضای مجمع، هدف از برگزاری این مجمع را اجرای تدابیر ولایت و سرعت بخشیدن به روند اسلامی شدن محلات استان و پیشبرد اهداف مأموریت های بسیج مساجد و محلات با همفکری نظام مند صاحب نظران عنوان کرد.

رستم خانی افزود: مشارکت حداکثری صاحب نظران و اندیشمندان، پایش محیطی شرایط موجود مساجد و محلات استان، ایجاد وحدت و هم افزایی فکری، ارتقاء فرهنگ کار تشکیلاتی و کمک به کارآمد سازی نظام مدیریتی بسیج از جمله مزایای برگزاری این مجمع می باشد.

جانشین فرماندهی سپاه استان زنجان در پایان این مجمع با اشاره به اینکه بحث جایگاه مسجد و تاثیر گزاری آن در تاریخ اسلام روشن است، گفت: مسجد محل گردهمایی مسلمانان و حافظ سلامت دین و نمایش قدرت اسلام است که نمونه آن را در انقلاب اسلامی می بینیم.

سرهنگ حسینی افزود: پشتیبانی از 8 سال دفاع مقدس در مسجد بود و جوانان از مسجد به جبهه ها برای دفاع از اسلام و میهن اعزام می شدند.

وی در ادامه با اشاره به سخن سردارغیب پرور" بسیج مساجد در یک کفه و بقیه اقشار بسیج در کفه دیگر قرار دارند"، اظهار داشت: بعد از تخصصی کردن بسیج مانند بسیج مهندسین، اصناف حضور بسیج در مساجد کمتر شده است.

سرهنگ حسینی تصریح کرد: مشکلاتی که امروز در بسیج وجود دارد اگر ما واقعا پای کار بیاییم و حرکت انقلابی انجام دهیم بسیاری ازآنها حل خواهند شد.

جانشین فرماندهی سپاه استان زنجان حضرت با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب اسلامی ایران، افزود: من انقلابی ام. یک عده این را تکرار می کنند ولی در عمل چیزی وجود ندارد، در کشور حدود یک سوم از پایگاه ها داخل مسجد هستند که این خوب نیست و اولویت ما ایجاد پایگاه ها در مساجد و اماکن متبرکه است.

در ادامه فرماندهان نواحی هر کدام به مدت 5 دقیقه گزارشی از آخرین وضعیت بسیج مساجد و محلات نواحی را ارائه کردند.

ارسال نظرات