دبیر دیدار شاعران آئینی با رهبری عنوان کرد:
دبیر دیدار شاعران آئینی با مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه هنر و ادبیات بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم قرآنی است، تصریح کرد: متاسفانه تلاشی برای آشنایی شاعران با عرصه تفسیر قرآن صورت نگرفته است.
کد خبر: ۸۸۳۸۱۶۸
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد محمدزمانی، شاعر و دبیر دیدار شاعران آئینی با مقام معظم رهبری، تاکید کرد: بهترین  ابزار برای اینکه فرهنگ قرآنی را وارد جامعه بکنیم این است که از ابراز هنر و ادبیات کمک بگیریم؛ چرا که بهترین طریق انتقال مفاهیم قرآنی است.

مدیرمسئول موسسه فرهنگ‌سازان مشعر(دفتر شعر آئینی) همچنین با طرح این پرسش‌ها که چقدر در حوزه شعر قرآنی فعالیت کرده‌ایم و تا چه حد شاعران را با عرصه تفسیر قرآن آشنا کرده‌ایم، افزود: تاکنون چند درس‌نامه ویژه شاعران آئینی برای آشنایی با تفسیر قرآن و آیات این کتاب آسمانی نوشته شده است؟

وی در ادامه سخنانش عنوان کرد: شاعر ظرفیت عظیمی دارد که می‌تواند آیات قرآن کریم را در قالب شعر عرضه کند تا به زیباترین و بهترین شکل بر جان انسان‌ها بنشیند. دلیل اینکه چرا قرآن بر جان مردم جهان نشست، در این نکته است که در بهترین قالب هنری عرضه شده.

دبیر دیدار شاعران آئینی با مقام معظم رهبری با اشاره به مبهوت شدن شاعران عرب در هنگام نزول و تلاوت آیات قرآن، ادامه داد: آیات قرآن به‌حدی دل‌انگیز و در اوج قابلیت‌های هنری و ادبی بود که نتوانستند مانند آن را بیاورند. خداوند هم در قرآن فرموده است که اگر می‌توانید یک آیه مانند آن بیاورید که دشمنان اسلام نتوانستند.

این شاعر در ادامه این مطلب تصریح کرد: این موضوع خود رهنمودی برای ماست که پروردگار عالم کلام خود را در بهترین و شیواترین سخن عرضه کرده است. خواست ما از شعر آئینی نیز باید همین باشد که مبانی قرآنی را در بهترین و زیباترین کلمات، ترکیب‌ها و واژه‌ها ارائه کنیم.

 

ارسال نظرات