عضو هیئت رئیسۀ کمیسیون اقتصادی مجلس؛

سرمایه گذاری در بناهای تاریخی باعث تثبیت رشد صنعت گردشگری می شود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در صورتی که سرمایه گذاری هدفمند و کارشناسانه ای در بناهای تاریخی ایران انجام شود، موضوع افزایش تعدد مراکز گردشگری و در پی آن افزایش درآمدزایی و اشتغال حاصل از این صنعت یک بحث کاملا بدیهی خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۳۸۲۶۴
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی گفت: صنایع مختلف ما تحت تاثیر عدم مسیریابی درست سرمایه ها و عدم جذب سرمایه گذاری مناسب غالباً از میدان رقابت بین المللی عقب مانده اند و یکی از مهمترین این صنایع هم صنعت گردشگری است.

نماینده مردم شاهرود و میامی افزود: صنعت گردشگری خوشبختانه در یکی دو سال اخیر روند مثبت و سازنده ای را پیش رو گرفته و البته باید توجه داشته باشیم که ظرفیت های بالقوه ما قابلیت رشد و توسعه ای بسیار بیش از این برای این صنعت دارد که باید از آن استفاده شود.

وی ادامه داد: مهمترین کاری که باید در این شرایط انجام دهیم این است که منحنی رو به رشد صنعت گردشگری به لحاظ جذب سرمایه و درآمدزایی حفظ و حتی شیب آن به سمت اعداد مثبت به مرور افزایش یابد و برای این کار نیاز است تا جذب سرمایه مناسب در حوزه های زیر ساختی و همینطور ایجاد مراکز جدید گردشگری انجام شود.

عضو هیئت رئیسۀ کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: سرمایه گذاری در بناهای تاریخی سیاستی است که می تواند به تثبیت رشد گردشگری و همینطور افزایش سرعت این رشد کمک زیاد کند.

حسینی شاهرودی گفت: در صورتی که سرمایه گذاری هدفمند و کارشناسانه ای در بناهای تاریخی ایران انجام شود، موضوع افزایش تعدد مراکز گردشگری و در پی آن افزایش درآمدزایی و اشتغال حاصل از این صنعت یک بحث کاملاً بدیهی خواهد بود و از نتایج طبیعی چنین سیاستی است.

نماینده شاهرود و میامی تصریح کرد: در صورتی که ما می توانیم در حوزه احیاء بناهای تاریخی از یک سو چرخ های یکی از صنایع مهم کشور را به حرکت در بیاوریم و از سوی دیگر قسمتی از سرمایه های راکد را به سرمایه فعال در بازار کسب و کار تبدیل کنیم، تعلل در این حوزه جایز نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار