حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی:
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی خطاب به مداحان و سخنرانان گفت: در مداحی ها و سخنرانی ها از جناحی کردن مطالب پرهیز شده و مردم را به اصل انقلاب و نظام اسلامی سوق دهید.
کد خبر: ۸۸۳۸۲۸۷
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲

به گزارش سرویس مداحان  خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی در دوره آموزشی خواهران مداح سازمان بسیج مداحان کشور درباره موضوع «بایدها و نبایدهای ستایشگری» به سخنرانی پرداخت.

سخنران و مبلغ حوزه علمیه اظهار داشت: هر مداحی ابتدا باید هدف خود را از این که پا در این عرصه گذاشته است را مشخص کند؛ هر کسی برای سلوک الی الله راهی را انتخاب کرده و ان شاءالله شما هم ذاکری اهل بیت(ع) را برای این مسیر انتخاب کرده اید.

وی نسبت به خودسازی تأکید کرد و گفت: نه تنها در این مسیر که در هر راهی، فردی موفق است که ابتدا خودش را بسازد؛ تا یک مداح نتواند به امر اهل بیت(ع) عمل کند، نمی تواند در دیگران هم اثرگذاری داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی اضافه کرد: بنده شخصا خدمت بزرگان و علمای زیادی رسیده ام و همه آن ها تأکیدات بسیار زیادی داشته اند و توصیه هایی را خطاب به مداحان بیان کرده اند.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب می فرمایند که کربلا مرکب از سه عنصر عقلانیت، حماسه و عزت و عاطفه و عشق است؛ کربلا فقط نسخه اشک نیست، نسخه آزادی و رفتن به سمت عبودیت و بندگی است.

وی به مداحان توصیه کرد: متن محور باشید و از تحلیل پرهیز کنید؛ همه سخنان خود را با روایات اثبات و استناد کنید؛ نکته حائز اهمیت این است که حتما باید تحت نظر استاد عمل کنید.

کارشناس دینی رسانه ملی ادامه داد: اخلاص و دوری از ریا و خودنمایی باعث می شود که مداح تأثیرگذار باشد؛ راست گویی و پرهیز از انحراف در روایات و احادیث، عدم ترویج باطل و متن فاسق، دوری از ظالمان و دوری از روضه هایی که ذلت دارد از نکاتی است که مادحین باید به آنها توجه ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی در پایان تصریح کرد: ذاکر و مداح امام حسین(ع) باید بداند ما فقط یک خط داریم و آن هم خط ولایت فقیه است؛ مداح و سخنران باید از جناحی کردن مطالب خود پرهیز کرده و مردم را به اصل انقلاب و نظام اسلامی سوق دهد؛ این اصل به ویژه در انتخابات پیش رو اهمیت مضاعف دارد.

ارسال نظرات