مسؤل حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور:
طرح سفیران انفال در کشور به صورت موفق اجرا شده و تاثیرات مثبتی داشته است.
کد خبر: ۸۸۳۸۲۹۳
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسؤل حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در دیدار با کارکنان منابع طبیعی استان زنجان در اختتامیه هفته منابع طبیعی گفت: برخی از روحانیون در بحث تبلیغ فعال هستند و خواسته ناخوسته وظیفه خود را در زمینه ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی را انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام مصطفی با اشاره به اینکه برای خلق خدا کار انجام دهید،افزود: طبیعت نیز جزو خلق الهی است و وظیفه ما این است که آن را حفظ و توسعه دهیم.

وی در اامه اظهار داشت: طبیعت به هر میزان زیبا باشد به ما باز می‌گردد و انسان از آن بهره‌مند می‌شود. منابع‌طبیعی به‌گونه‌ای می باشد که با نبود آن زندگی و حیات به‌خطر می‌افتد.

سید مصطفی طباطبایی با اشاره به اینکه در راستای حفاظت از منابع طبیعی در بخش ترویجی دو کار انجام شده است، تصریح کرد: یکی از این طرح‌ها «همیاران طبیعت» است که تعداد زیادی در این مسیر منابع طبیعی را همراهی می‌کنند.

مسؤل حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه بحث سفیران انفال نیز با محوریت تبلیغی و ترویجی در حال اجرا است، افزود: در این طرح بیشتر روحانیون فعالیت داشته که آغاز آن نیز از استان زنجان شکل گرفت.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه در این طرح روحانیون دارای بلاغت فعالیت می‌کنند، خاطر نشان کرد: برنامه‌های آموزشی و رویکردهای منابع طبیعی به این مبلغان آموزش داده شده است و خود نسبت به انفال آگاهی پیدا کردند و سپس با حضور در روستاها مردم را نیز نسبت به تاثیر حفظ منابع طبیعی آگاه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این طرح چند ماه است که در سطح کشور آغاز شده است، اضافه کرد: طرح سفیران انفال در کشور به صورت موفق اجرا شده و تاثیرات مثبتی داشته است.

مسؤل حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه در اجرای طرح‌های حفظ منابع طبیعی برای افزایش مشارکت مردم در اجرای طرح‌های آبخیزداری سعی شده است، افزود: در این زمینه ابتدا باید به مردم آگاهی داد سپس از آنان بخواهیم که منابع طبیعی را حفظ کنند.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه منابع طبیعی و محیط زیست هر دو در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: منابع طبیعی زمینه ساز بوده و محیط زیست نیز کمک می‌کند برای اینکه فضای سالم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون منابع طبیعی و محیط زیست همکاری و تعامل خوبی با هم دارند، ادامه داد: ادغام این دو سازمان همیشه مورد بحث بوده و از دوره‌های قبلی مجلس مورد توجه قرار داشته این بحث هم‌اکنون نیز مطرح بوده و باید پس از ارایه طرح و لایحه توسط موافقان و مخالفان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

نماینده دفتر ولی فقیه در سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری گفت: مدیر کل منابع طبیعی باید کار کنان خود را به خوبی بشناسد و نوآور و خلاق باشد. مدیران باید نسبت به حفظ وضع موجود و نسبت به رفاه حال کار کنان خود تلاش کند.

سید مصطفی طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه مردم کشور افرادی مذهبی هستند، ادامه داد: از طرف دیگر به سخنان روحانیون و ایمه جمعه بیشتر گوش می‌دهند که این طرح از زنجان آغاز شده و در روستاها انفال را به مردم می‌آموزند.

وی با بیان اینکه در راستای تقویت حفظ و حراست مراتع و منابع طبیعی باید از تمام توان مردم استفاده شود، گفت: برای اینکه فرهنگ منابع طبیعی به فرهنگ عمومی تبدیل شود باید یک ارتباط با مبلغان تقویت شود.

ارسال نظرات