مسؤول ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام در دوره آموزشی سازمان بسیج مداحان کشور، تواضع، بصیرت، روحیه انقلابی، متخلق به اخلاق اهل بیتی و موضع گیری صحیح را از مهم ترین ویژگی های مداح انقلابی عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۳۸۲۹۷
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
به گزارش سرویس مداحان  خبرگزاری بسیج، مداحی، در دوره آموزشی خواهران مداح سازمان بسیج مداحان کشور که در مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت قم برگزار شد، گفت: مداحان باید به شکل مستمر با اساتید شعر و مداحی در ارتباط باشند و از مهارت ها و تجربیات آن ها استفاده کنند.

مسؤول ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام اظهار داشت: در انتخاب شعر باید وسواس به خرج دهید و سعی شود که این اشعار را با اساتید شعر مورد بررسی قرار دهید؛ همچنین در روضه ها نیز از مقاتل و کتاب های تاریخی برجسته و مستند بهره گیری شود.

وی ادامه داد: منبرهای خود را با موعظه اخلاقی شروع کنید؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند که ممکن است یک مداحی اخلاقی و خوب اثرش از ده منبر سخنرانی بالاتر باشد؛ اثر احساسی شعر در مخاطب را نباید دست کم بگیرید.

مداحی اضافه کرد: مداح اهل بیت(ع) اگر ابتدا در خود، سوز و گداز نداشته باشد، نمی تواند دیگران را بهره مند و در آن ها احساس سوز ایجاد کند.

وی با تأکید بر این که مداح باید متخلق به اخلاق باشد، گفت: یک مداح باید متواضع و با اخلاق باشد و با تمامی اطرافیان و مخاطبان برخورد شایسته داشته باشد.

مسؤول ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام افزود: مداح اهل بیت(ع) باید اخلاق و رفتاری اهل بیتی داشته باشد و در مقابل دشمنان و مخالفان هم در عین نرم خویی، صلابت و عظمت اسلام را نمایان کند.

وی با بیان این که یک مداح در مواضع مختلف باید موضع گیری های صحیح داشته باشد، تصریح کرد: مادحین باید ثابت کنند که هیأت ها سکولار نیستند و در مواقع مختلف به روشنگری بپردازند.

مداحی خاطرنشان کرد: مداحان انقلابی باید با مسائل روز ایران و جهان آشنا باشند و بدانند که دلیل جنگ های امروز در منطقه غرب آسیا چیست؛ اهل بیت(ع) در مقابل ظلم و بی عدالتی سکوت نمی کردند و این که مداح به مسائل روز بی تفاوت باشد، تفکر غلطی است.

وی روحیه انقلابی را از دیگر ویژگی های یک مداح با بصیرت دانست و ادامه داد: توجه ویژه به شهدای اسلام و انقلاب و شهدای مدافع حرم از مهم ترین ویژگی های مداح انقلابی است.

مسؤول ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام در پایان گفت: مداح نسبت به قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و سایر کتب اسلامی باید آشنایی داشته باشد؛ زشت است که یک مداح نتواند قرآن کریم را به شکل صحیح تلاوت کند.
ارسال نظرات