محمدرضا پور ابراهیمی با طرح سوال که چرا دولت شرکت‌های زیانده را جایگزین سودده‌ها در سهام عدالت کرد؟ گفت: اعضای هیئت مدیره ۶۰ شرکت جزء سهام عدالت باید به انتخاب دارندگان سهام باشند.
کد خبر: ۸۸۳۸۳۱۳
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا پور ابراهیمی در برنامه تیتر امشب ادامه داد: در 10 سال گذشته جز سود اندک ، مردم از این سهام عدالت هیچ خیری ندیدند، یکی از حقوق دارندگان سهام این است که می توانند در انتخاب مسئولین هیئت مدیره شرکت های سهام عدالت سهیم باشند. 

پور ابراهیمی گفت: دو میلیون نفر از صاحبان سهام عدالت فوت شده اند سود یک میلیونی آنها چه می شود. پایان سال 95 پایان وعده 10 ساله دولت است و دولت در سال 96 باید سود توزیع کند.

او افزود : 3600 میلیارد تومان عایدی سهام عدالت است که 50 درصد آن برای مردم و نیم دیگر برای دولت است که با تقسیم سود سال و ماه، بطور میانگین در سال 36 هزار تومان و ماهیانه 3 هزار تومان به اندازه دو تا نان سنگک به سهامداران بیشتر نمی رسد.

پو ابراهیمی گفت : اول همین اسفند ماه دولت شرکت های سودده را از جزء 60 شرکت سهام عدالت خارج و شرکت های دیگری را جایگزین کرد که مطالبات مردم باید در قالب طرح یا لایحه باید ارائه شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: برخی وزرا باید پاسخگوی این اتفاقات توزیع سهام عدالت باشند که چرا بدون اجازه سهام دار 7 شرکت پالایشگاهی از لیست شرکت های سود ده خارج می شود.

او با اشاره به اینکه موتور محرک اقتصاد در دنیا تجمیع منابع است ادامه داد : سود حاصله به کدام حساب واریز می شود؟ اگر دولت جوانب را پیش بینی نکند نمی تواند جوابگوی مردم باشد.

پورابراهیمی گفت: ساختار توزیع سهام عدالت اشتباه است عملا سودی دست مردم نمی رسد. 

او افزود: باید مردم آزاد سازی و توزیع سهام عدالت را ببینند.

پور ابراهیمی گفت: جمع بندی کمیسیون اقتصادی مجلس پس از صحبت های وزیر صورت خواهد گرفت و کمیسیون تطبیق نتیجه محاسبات سود و زیان سهام داران را مشخص خواهد کرد.
ارسال نظرات