خبرهای داغ:
شهردار قزوین در همایش "چالش ایده های نوآورانه مدیریت شهری" :

قزوین، یک شهر معرفی شده جهانی است

شهردار قزوین در همایش "چالش ایده های نوآورانه مدیریت شهری" بر اتحاد و همدلی در مدیریت شهری به منظور پیشرفت و توسعه ی شهر تاکید کرد.
کد خبر: ۸۸۳۸۳۲۲
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، در این همایش که با حضور دکتر موسی خانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، مدیران شهرداری، کارشناسان شهری، استادان و دانشجویان این حوزه در سالن آمفی تئاتر علامه رفیعی این دانشگاه برگزار شد، دکتر نصرتی ضمن ابراز خرسندی از مشارکت حوزه ی دانشگاه و مدیریت شهری، از دکتر موسی خانی به دلیل فراهم آوردن شرایط برگزاری این همایش برای سومین سال متوالی، قدردانی کرد.

وی گفت: ما احتیاج داریم که در ابتدا یک شناخت نسبت به حوزه ی مدیریت شهری پیدا کنیم و اهداف مشخص شود و با نگاه سوم عزیزانی که فارغ از تمام محدودیت ها و آیین نامه ها و قوانین دست و پاگیر به مطالب فکر می کنند و به موضوعات می پردازند همراه شویم و برای ارتقای حوزه ی مدیریت شهری و رفع مشکلات و موازی کاری ها از آن ها یاری بگیریم.

دکتر نصرتی با بیان تاریخچه ای از تحول در حوزه ی مدیریت شهری، افزود: متاسفانه نبود آیین نامه های مشخص باعث شده تا هر مدیر شهری که شهر را می فروشد، یا کسی که پروژه های بیشتری می سازد و خلاف مدیریت پایدار، توسعه ی پایدار، محیط زیست پایدار سکونت پایدار  و مباحثی از این دست حرکت می کند، شهردار بهتری قلمداد شود.

شهردار قزوین تصریح کرد: تا زمانی که صنعت ساختمان شرایط مهیایی داشت، این وضعیت فعلی شهرها هم با آن حرکت می کرد، اما در چند سالی که این صنعت با رکود مواجه شده است، این نوع مدیریت دیگر جوابگو نیست، پس باید به فکر اداره ی شهر با شیوه های نوین و مباحث تجربه شده ی بین المللی باشیم.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، به معنای واقعی دانشگاهی بین المللی و صاحب افتخارات بسیار زیاد است که در تمام رشته ها، نوآوری خود را اثبات کرده است.

دکتر نصرتی افزود: شهر قزوین پیشینه ی بسیار بالایی دارد و غفلت هایی که در این چند ده سال گذشته به وجود آمده است، که می شود به راحتی آن را جبران کرد. حوزه مدیریت شهر قزوین با شعار مدیریت متحد شهری کارهایی را انجام داده که می شود به آن اطمینان و آن را باور کرد. کارهایی که با مشارکت تمام مدیران استان انجام شده است. در حالی که در چند سال گذشته یک آرزو بود تا حتی خود را با شهرهای همسایه مطابقت بدهیم؛ اما در حال حاضر وضعیت به گونه ای است که هرجا نوآوری ای در حوزه ی هشت کلان شهر کشور به وجود می آید، قزوین حتما جزو آن موضوعات پروژه محوری کلان است.

شهردار قزوین ادامه داد: همچنین در حوزه ی بین الملل به عنوان تنها شهر صاحب صنعت CPI که مصوب سازمان ملل است و هر 6 شاخصه ی شکوفایی و اندازه گیری سنجش شده را دارد هستیم که سند ما در مرداد ماه به تصویب سازمان ملل در ژنو رسید و در حال حاضر پایلوت SPG (اهداف توسعه ی پایدار) می باشید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پیشینه ی خوبی داریم، یعنی شهر معرفی شده ی جهانی هستیم، ویژگی های بسیار بالایی داریم، دانشگاهی داریم که 13 سال مقام بین المللی دارد، شهرداری ای داریم که ریسک پذیری بالایی دارد و با اتحاد و همدلی کارها را پیش برده است.

دکتر نصرتی تصریح کرد: این جمع بسیار ارزشمند است؛ امیدواریم با یاری دکتر موسی خانی بتوانیم این جمع را کنار هم حفظ کنیم که قطعا برای ما دستاورد بزرگی است.

شایان ذکر است؛ برگزاری نشست های تخصصی و ارائه ی ایده های خلاقانه در حوزه ی مدیریت و برنامه های شهری، از دیگر بخش های این همایش بود.

9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها