خبرهای داغ:
استاندار قزوین گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ضروریات جامعه ماست و اقداماتی که بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در این راستا و خدمت کردن به خانواده‌های شاهد و ایثارگر ارایه کرده، مطلوب بوده است.
کد خبر: ۸۸۳۸۳۵۴
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، همزمان با 22 اسفند، روز بزرگداشت شهدا، غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل به همراه اعضای شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با حضور در دفتر فریدون همتی استاندار قزوین با ایشان دیدار کردند.
در این دیدار، استاندار قزوین با بیان اینکه 22 اسفند، بزرگداشت شهدا، روز تجلیل از رشادت‌ها و ایثارگری‌‌های شهیدان است، اظهار کرد: باید این مناسبت به عنوان روز ملی و دینی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه برجسته شود.
وی با بیان اینکه خدمت کردن به جامعه ایثارگران افتخار بزرگی است، ابراز کرد: مسوولان و کارکنان بنیاد باید به خود ببالند که تکریم و خدمت کردن به عزیزترین بندگان خدا نصیب‌شان شده است، به همین دلیل قدر جایگاه شغلی خود را بدانند و در خدمات رسانی به جامعه ایثارگران کوشا باشند.
استاندار قزوین با اشاره به اینکه کار در بنیاد با روحیه‌ی کارمندی نمی‌تواند موثر باشد، افزود: به طور یقین کارمندان این نهاد باید عشقی از جنس ایثارگری داشته باشند تا بتوانند در خدمت به خانواده‌های شاهد و ایثارگر موفق باشند.
همتی با بیان اینکه اقداماتی که بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در خدمت کردن به خانواده‌های شاهد و ایثارگر ارایه کرده، مطلوب بوده است، اذعان کرد: دولت تدبیر و امید نیز با جدیت به دنبال این است که در حد توان و امکاناتش خدمات موثری را به جامعه ایثارگران ارایه بدهد.
وی با اشاره به فرهنگ ایثار و شهادت گفت: ترویج این فرهنگ از ضروریات جامعه است و به آن نیاز داریم تا روحیه‌ی شهادت‌طلبی در دفاع مقدس و ارزش‌های انقلاب اسلامی حفظ شود و با تحقق این مهم همیشه در برابر دشمنان آماده باشیم.
استاندار قزوین با اشاره به اینکه سال‌ها از دفاع مقدس می‌گذرد ولی روحیه‌ی ایثار و شهادت تمام نشده است، اضافه کرد: این روحیه در کشور نیاز به مراقبت، صیانت و پاسداری دارد زیرا ایران همواره دشمن داشته و آنها نیز تحمل دیدن ارزش‌های انقلابی را ندارند.
این مسوول با بیان اینکه اقتدار امروز نظام ما در سطح بین‌المللی مرهون ایثارگری‌های شهداست، گفت: اگر امروز کشور ما در مسیر توسعه و پیشرفت حرکت می‌کند و سربلند و در امنیت است به برکت حرمت خون شهیدان است.
در بررسی مشکلات ایثارگران غفلت نکنیم
وی با اشاره به اینکه توقعات خانواده‌های شاهد و ایثارگر پایین است، گفت: بسیاری از آنها به بنیاد مراجعه نمی‌کنند و همیشه نیز عنوان می‌کنند که فرزندانشان را با عشق تقدیم امام و رهبری کرده‌اند و بی‌ادعا هستند.
همتی با بیان اینکه نباید در پیگیری و بررسی مشکلات جامعه ایثارگرانی که هیچ توقعی از بنیاد ندارند، غفلت کنیم، مطرح کرد: کارکنان بنیاد باید بدون منت خدمت‌‌رسانی کنند و همچنین سرعت و کیفیت خدمت کردن به آنها را ارتقا بدهند تا بتوانند به هدف مطلوب دست یابند.
استاندار قزوین با اشاره به اینکه برخی از خانواده‌های شاهد و ایثارگر با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند، تبیین کرد: بررسی و پیگیری مشکلات آنها در حد توان و امکانات دولت باید در دستور کار باشد.

 

بایستی ایثارگران مورد تکریم دولت و مردم باشند
این مسوول با بیان اینکه باید آحاد جامعه با روحیه ایثار و فداکاری شهدا و صبر و استقامت خانواده‌های آنها آشنا شوند، تصریح کرد: بایستی خانواده‌های شاهد و ایثارگر مورد احترام و تکریم دولت و مردم باشند و همچنین انتقال روحیه‌ی آنان به نسل امروز مداوم و مستمر در جامعه موج بزند.
وی با اشاره به اینکه امکانات و منابع مالی محدود است، تشریح کرد: در کنار این امکانات باید از ظرفیت‌های مطلوب محلی که وجود دارد بهره‌گیری شود تا بتوانیم با سرعت و تنوع خوبی به خانواده‌های شاهد و ایثارگر خدمات‌رسانی کنیم، تحقق این مهم بستگی به پیگیری مداوم و روحیه‌ی خستگی‌ناپذیر کارکنان بنیاد دارد.  
استاندار قزوین افزود: همچنین باید مسوولان و کارکنان بنیاد، ذهن مسوولان دستگاه‌های اجرایی را درگیر اهمیت جایگاه شهدا کرده و این کار را مستمر پیگیری کنند تا به نتیجه موثری دست یابند.
همتی ابراز کرد: کارکنان بنیاد از آغاز سال جدید به صورت جدی و به موقع، وظایف و ماموریت‌های تعریف شده خود را انجام بدهند تا سیاست‌گذاری‌هایی که مشخص شده عملیاتی کنند.
باید مشکل مسکن و اشتغال ایثارگران برطرف شود
وی به اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد اشاره کرد و گفت: این قشر معظم جامعه به اندازه کافی سختی و مشکلات را در زندگی خود تحمل کردند و نباید بیکاری نیز به مشکلات‌شان اضافه شود.
این مسوول ادامه داد: استان قزوین ظرفیت‌های بی‌شماری دارد و مرتب در این استان شغل ایجاد می‌شود باید از این فرصت‌ها استفاده گردد و فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد وارد بازار کار شوند.
استاندار قزوین با اشاره به پرداخت یک هزار سهمیه وام مسکن در سال جاری گفت: باید پیگیری‌های لازم صورت بگیرد تا این میزان وام به جامعه ایثارگران پرداخت شود و دغدغه‌ی مسکن آنها برطرف گردد.
وی در پایان از زحمات و تلاش‌های مسوولان و کارکنان بنیاد در خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگران قدردانی کرد

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها