مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: این جمعیت در راستای وظایف خود اقدام به ایجاد 50 پست و پایگاه امداد و نجات و ایمنی و سلامت مسافران نوروزی می کند.
کد خبر: ۸۸۳۸۳۵۸
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، علی اعما برنطین دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح های نوروزی جمعیت هلال احمر هرمزگان شامل امداد و نجات نوروزی و طرح ایمنی ، سلامت مسافران نوروزی و طرح داوطلب یارجمعیت هلال احمر از 25 اسفند آغاز و تا 15 فروردین به مدت 21 ادامه دارد.

وی ادامه داد: تجهیزات لازم فراهم شده و امدادگرانی که در این طرح شرکت دارند، آموزش‌های لازم را برای خدمات بهتر به مسافران نوروزی فرا گرفته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان گفت : 14 پست امداد ونجات جاده ای ثابت ،13پست سیار ، 3 پست موقت با حضور 100نفر امدادگر و بکارگیری 18دستگاه آمبولانس ، 9دستگاه خودروی نجات در محورهای مواصلاتی آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی می باشند.

وی خاطرنشان کرد: جهت تسریع در خدمات امدادی یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر نیز در ایام اجرای طرح ، در استان مستقر خواهد بود.

اعمی اذعان کرد: همچنین 13پست جهت ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از 26 اسفندماه در سراسر استان هرمزگان مستقر خواهند شد.

به گفته وی چهار پست در شهرستان های بندرعباس، رودان ، پارسیان و در بندر پل به ‌صورت 24 ساعته و 9پست به‌صورت دوازده ساعته در ورودی شهرستان های بندرعباس، حاجی آباد، رودان، میناب، سیریک، بندر لنگه، پارسیان، بستک، اسکله شهید ذاکری قشم ، اسکله هرمز و سه پست سیار سحاب ( سامانه، حرکت های امدادی و بشر دوستانه) در شهرستان بندرعباس، حاجی آباد، سیریک، قشم بندرلنگه و پارسیان برای راهنمایی مسافران در نظر گرفته شده است.

اعما اظهار داشت : اقدام های در نظر گرفته شده شامل برپایی فضای دوستدار کودک، برپایی خیمه نماز در کنار پست های بدون نمازخانه، آماده سازی تیم های سحاب جوانان به منظور ارایه خدمات راهنمایی، برپایی ایستگاه سلامت می باشد .

آقای علی اعمی برنطین با بیان این مطلب گفت: 10 نفر پزشک و پیراپزشک در قالب طرح داوطلب یار امداد و نجات در کنار اعضای جوانان و امدادگران در پایگاه‌های راهنمایی مسافران نوروزی و پایگاه های امداد و نجات سطح استان بصورت داوطلبانه و افتخاری ، خدمات درمانی رایگان ارائه می نمایند .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان با اشاره به اقدامات درمانی جمعیت هلال احمر نیز گفت: داروخانه جمعیت هلال احمر استان در ایام نوروز نیز فعالیت خود را به صورت شبانه روزی ادامه خواهند داد.

ارسال نظرات