مدیرکل صدا و سیما مرکز خلیج فارس گفت: در سال ٩٦ پخش برنامه های صدا و سیما مرکز خلیج فارس ٢٤ساعته خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۳۸۳۸۴
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از خبرنگار مهر، مهران جلایی عصر یکشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه،با بیان اهمیت رسانه در عصر کنونی، عنوان کرد: اکنون در دنیا بیش از ٢٥٠شبکه ماهواری علیه انقلاب اسلامی در حال تولید و پخش برنامه هستند که ایران با ١٣٠شبکه ملی، استانی و جهانی در یک جنگ و جدال نابرابر قرار گرفته است. 

وی استریو گریزی در برنامه های تولیدی یعنی حضور مردم در برنامه های مهم صدا و سیما، حفظ مخاطب و جذب مخاطبان جدید، معرفی توانمندی های هرمزگان در سطح استانی، ملی و بین المللی و اجرای رادیونما یعنی مخاطبان رادیو می تواند رادیو را از طریق گیرنده های دیجیتال ببیند،  از اهداف مرکز خلیج فارس در سال ٩٥ دانست.

جلایی در راستای شناسایی هرچه بهتر و بیشتر توانمندی های هرمزگان در سطح استان، ملی و بین المللی، اظهار داشت: برای رسیدن به این هدف افزایش پوشش دیجیتال ٩١/١٩ درصدی تلویزیونی در استان هرمزگان را داشته ایم.

وی راه اندازی صفحه استانی خبرگزاری صدا و سیما، حرکت فنی آنالوگ به دیجیتال، انعکاس پررنگ و حرفه ای مناسبت های مختلف استان هرمزگان در شبکه های سراسری، افتتاح شبکه ایران کالا و توجه ویژه به فرهنگ غنی و بومی در تمامی برنامه های تولیدی از عملکرد سال ٩٥این مرکز دانست.

جلایی تصریح کرد: پرداختن در به موضوع اقتصاد مقاومتی با ١٦هزار دقیقه و تولید ٢٠٠ گزارش خبری با همین موضوع  در حوزه رادیو و تلویزیون از مهمترین برنامه های امسال سازمان و مرکز خلیج فارس بوده است.

وی با اشاره به برنامه های نوروز ٩٦، بیان داشت: تولید برنامه های  متنوع  با استفاده از ظرفیت های موسیقی محلی و جاذبه های گردشگری و قابلیت بومی و منطقه ای و معرفی آداب و رسوم هرمزگان  از اولویت های اصلی سازمان در این ایام است.

مدیرکل صدا و سیما مرکز خلیج فارس از شروع برنامه های نوروزی رادیو و تلویزیون از ٢٨ اسفند، خبر داد و گفت: ٢١ عنوان برنامه نوروزی در حوزه صدا و سیما در ایام  نوروز تقدیم مردم هرمزگان خواهد شد.

وی از تولید مجموعه سریال فاخر ٢٦ قسمتی توسط مرکز خلیج فارس، خبر داد و افزود: ساخت این سریال را با حضور بازیگران بومی، منطقه ای  و کشوری که تا نیمه دوم سال آینده تولید آن آغاز خواهد شد، در دستور کار این سازمان است.

وی با اشاره به مشکلات پوشش دیجیتالی در شرق استان (جاسک و بشاگرد)، بیان داشت: در جهت رفع این مشکل  به همکاری بین سازمان و استان نیاز است.

جلایی در این راستا اضافه کرد: دید فرستنده های تلویزیونی در  شرق هرمزگان به دلیل کوهستانی بودن با مشکل روبرو است که برای برطرف کردن این مشکل نیاز به احداث ١٠٠ ایستگاه با اعتبار ١٥میلیارد تومان است.

وی عنوان کرد: جهت تکمیل پوشش دیجیتال تا پایان خرداد سال آینده ٥٠ ایستگاه فرستنده به ایستگاه های استان اضافه خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های صدا و سیما در خصوص انتخابات پرداخت و گفت: انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا به دلیل استان شمول بودن مورد تأکید صدا و سیمای مرکز خلیج فارس است و در چهار مرحله جدول بندی شده اند، مرحله تبیین شروع انتخابات که از ٢٣بهمن تا ٢٧اسفند، مرحله تشریح از ٢٨ اسفند  تا ١٧ اردیبهشت با هدف انتخاب اصلاح و تشریح ویژگی های کاندیدا، مرحله تهییج از ١٨اردیبهشت تا ٢٨ اردیبهشت با هدف ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و مرحله تبین انتخابات انجام شده از پایان رأی گیری به مدت چهارده روز ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات