مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان چهار محال و بختیاری در گردهمایی مدیران کانون های کشور؛ خانواده را یکی از رکن های جدی برای رشد کودک خواند.
کد خبر: ۸۸۳۸۴۳۳
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گردهمایی مدیران کشور با تاکید بر آگاهی بخشی به خانواده ها در خصوص فعالیتهای کانون همسویی خانواده ها با برنامه های فرهنگی کانون را راهکاری برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در میان کودکان و نوجوانان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه خانواده یکی از جدی ترین و داخلی ترین لایه های جامعه است و هر اتفاقی در خانواده می افتد بر کودک تاثیر می گذارد افزود: همسویی خانواده ها با اهداف کانون جزء ثمر بخش ترین موارد ترغیبی برای فرهنگ سازی و ترویج مطالعه در جامعه است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان، فعالیتهای قصه گویی و کتابخوانی را از جمله فعالیتهایی دانست که خانواده ها می توانند به نوعی در آن مشارکت داشته باشند و با افزایش مطالعه در خانواده ها و اهمیت آن در میان این قشر کودکان و نوجوانان را نیز به کتابخوانی ترغیب نمایند.

رحیمی، برپایی نمایشگاه آداب و رسوم در فروشگاه عرضه محصولات کانون را یکی از راهکارهای پیوند خانواده ها با کانون عنوان کرد و گفت: در این طرح خانواده ها با کودکان خود می توانند با آداب و رسوم گذشتگان سرزمینشان از طریق نمایشگاه ماکت های آداب و رسوم آشنا شوند و زمینه ی تعامل بیشتر آنان با کانون فراهم شود.

وی در بخش دیگری نیز اجرای طرح کارگاههای دوره ای تابستان در دیگر فصول سال را از جمله برنامه های کانون برای پوشش عمومی کودکان نام برد و افزود: با تغییر ساعات کاری مراکز در زمستان اجرای طرح کارگاههای ویژه می تواند راهکاری مناسب برای پوشش عموم باشد.

گردهمایی مدیران کل کانون استان‌های کشور روزهای 21 و 22 اسفند 1395 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون تهران در حال برگزاری است.

ارسال نظرات