خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج مستضعفین از دوران دفاع مقدس به عنوان مینیاتوری از واقعه بزرگ عاشورای حسینی یاد کرد و گفت:اگرچه در آن دوران هزینه های زیادی دادیم، عواید آن تا همیشه محفوظ و ماندگار است.
کد خبر: ۸۸۳۸۴۸۱
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
سردار غلامحسین غیب پرور شامگاه یکشنبه در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی ره‌آورد سرزمین نور در اردوگاه شهید باکری خرمشهر از دوران دفاع مقدس به عنوان تابلویی چند وجهی یاد کرد که شجاعت، ایثار و فداکاری، مناجات و تقرب به خداوند، بی‌هیاهویی، انضباط در انجام عملیات، ولایتمداری و پاک بودن رهبری الهی از جلوه های آن است.
وی افزود:عاشورای سیدالشهدا (ع) یک تابلو با عظمتی که دوران دفاع مقدس ما یک مینیاتور از آن تابلو بزرگ و عظیم است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد:ببینید در عاشورا چه اتفاقی افتاد، کجای تاریخ 6 ماهه‌ها زود به بلوغ می‌رسند، یا اینکه همه 13 ساله‌ها فهمیده می‌شوند؟
سردرا غیب پرور اضافه کرد:شما در این تابلو، عشق و ایثار و فداکاری را به حدی می‌بینید که چند پسر به همراه برادر را داده است اما وقتی که فرزندش شهید می‌شود برادر، به واسطه اینکه برادر خجل نشود از خیمه بیرون نمی‌آید، لذا عاشورا تابلویی تمام عیار از ارزش‌های والای انسانی است.
وی با بیان اینکه هر چه خوبی می‌خواهید پیدا کنید در عاشورا بیابید، گفت:دوران دفاع مقدس را با نام و یاد سالار شهیدان ادامه و هشت سال تاسی کردیم و امروز بزرگترین داشته ما وجود حسین ابن علی(ع) است اگر می‌خواهید راه شهیدان را ادامه دهید ناگزیر هستید که این تاسی را جانانه حفظ کنید زیرا حسین ابن علی(ع) جانانه از اسلام دفاع کرد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد:هر صحنه ای از این تابلو را که ببیند در اوج است، هر چه ارزش است در قله دیده می‌شود و چرا تا امروز انقلاب اسلامی محکم ایستاده است و از حیات مبارکی برخوردار است زیرا انقلاب اسلامی دم خانه اهلبیت نشسته و فتح الباب کرد.
وی با بیان اینکه جوانان در دوران دفاع مقدس ایستادگی و دفاع را از مولای خود حسین ابن علی (ع) آموختند، گفت:هر کدام از شهیدان ما یک بزرگ استاد هستند، بارها حجاب‌ها کنار رفتند و بچه‌های رزمنده مستجاب دعوت شدند و می‌دیدند و اگر می‌گوییم دوران دفاع مقدس تصویری از عاشوراست به این دلیل است که رزمندگان ما در این دوران مستجاب الدعوه شدند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود:رهبر معظم انقلاب از دوران دفاع مقدس به عنوان گنج یا کردند که این گنج را باید استخراج کرد و یکی از جلوه‌های دوران دفاع مقدس، استخراج آن به دست هنرمندان این مرز و بوم است. 
سردار غیب‌پرور با بیان اینکه باید اقرار کنیم، جانفشانی‌های دوران دفاع مقدس نه اینکه دیگر وجود ندارد اما کمیاب است، گفت:گرچه امروز جوانان ما رهبری را از بن دل پذیرفتند و همگان خواستار این هستند که از دوران دفاع مقدس را تجلی‌گاه و یادگار یک ملت مظلوم صیانت کنند.
سردار غیب پرور در پایان سخنانش تصریح کرد:بیش از ۲۹ هزار اثر هنری و ادبی در این دوره از جشنواره ملی سرزمین نور از سوی زائران راهیان نور دریافت شده است و این مراسم، نگاهی به جلوه های هنری دوران دفاع مقدس از سوی کسانی است که ذوق و سلیقه و احساس در عرصه های هنری دارند.
آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی سرزمین نور از ۲۲ اسفند آغاز شده و تا ۲۸ اسفند ادامه دارد.
این جشنواره هر شب در سالن شهید جهان آرا اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شده و طی این مدت، از برگزیدگان رشته های مختلف این دوره از جشنواره تجلیل می شود.
جشنواره ملی سرزمین نور همه ساله با موضوع دفاع مقدس و راهیان نور برگزار می شود و زائران راهیان نور می تواند دیده ها و شنیده های خود از سفر به سرزمین نور را در قالب های ادبی و هنری نظیر شعر، داستان، متن ادبی، خاطره، عکس، فیلم و فیلمنامه به این جشنواره ارسال کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها