وی افزود: واقعیت این است که اصناف در یک سردگمی به سر می برند و منتظرند ببینند که در نهایت چه زمانی این رکود از بین میرود، سیاستهای دولت نیز نامشخص بوده و بسیار مقطعی است و تاکنون اوضاع صنوف را بهتر نکرده است.
کمالیان خاطرنشان کرد: در کل در صنعت فرش ماشینی عرضه بر تقاضا پیشی دارد و امسال نیز چیزی در حدود ، 30 تا 40 درصد فروش واحدهای سطح شهر کاهش یافته است.
رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات صنف فرش ماشینی بحث هاپیرهایی است که با تبلیغات بسیار زیاد از صدا و سیما سهم عمده ای از تقاضای بازار را به سمت خود کشیده اند .و واحدهای دیگر صنف از آن جهت که چنین تبلیغاتی را نداشته و نمی توانند داشته باشند در این میان فروشی به نسبت بسیار کمتر داشته و متضرر می شوند.
وی عنوان کرد: گاهی در صدا و سیما بدون این که نظری از کارشناسان مربوطه و اتحادیه صورت بگیرد تبلیغاتی صورت می گیرد که درست نیست بر فرض مثال در تبلیغی بیان می شود که عرضه با 30 درصد تخفیف و این در حالی است که تعرفه ما 9 درصد سود است بنابراین این تخفیفات 30 تا 40 درصدی سود چگونه ممکن است؟
وی بیان داشت: 60، تا 70 درصد فروش فرش های ماشینی از طریق این هایپرها صورت می گیرد و مابقی خریدها در میان تمامی واحدهای صنف سطح شهر تقسیم می شود با این احتساب می توان تصور کرد که وجود هایپرها چقدر فروش واحدهای کوچک و قدیمی را کاهش داده است.
کمالیان در رابطه با واردات فرش های ماشینی گفت: میزان این فرش ها زیاد نیست و تقریبا فرش های ترکیه ای تنها 5 درصد بازار فرش ماشینی را در اختیار دارند.