پیگیری «بسیج» از اوضاع آشفته نرخ دستمزد کارگران -13
بسیج در نظر دارد تا طی چند گزارش پیوسته موضوع تعیین دستمزد کارگران رادر سال 96 پیگیری کند لذا بر آن شدیم تا با چند تن از نمایندگان و کارشناسان گفتگو کنیم.
کد خبر: ۸۸۳۸۵۱۲
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، تعیین دستمزد کارگران هرساله در شورای عالی کار با حضور نمایندگانی از دولت، کارفرمایان و کارگران مشخص می شود.

تعیین این دستمزد به هر اندازه ای که باشد اغلب کفاف زندگی روز مره کارگران را نخواهد داد نکته جالب این است که اغلب دستمزدها بر اساس میزان تورم سالیانه تعیین می شود اما دولت ها به خاطر اینکه میزان تورم واقعی را اعلام نمی کنند همواره کارگران متضرر می شوند.

بسیج در نظر دارد تا طی چند گزارش پیوسته موضوع تعیین دسمزد کارگران رادر سال 96 پیگیری کند لذا بر آن شدیم تا با چند تن از نمایندگان و کارشناسان گفتگو کنیم.

طی گزارش های پیشین برخی از نمایندگان سابق مجلس و نمایندگان شورای عالی کار در خصوص تعیین دستمزد کارگران اظهار نظر کردند

بر همین اساس لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: تورم در لایه ها زندگی افراد و استان های کشور مختلف و متفاوت است و ما باید در تعیین نرخ دستمزد ها این موارد را به طور صحیح در نظر بگیریم.

اما در راستای ادامه گزارش ها، گفتگویی با عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ترتیب داده ایم که از نظرتان می گذرد:

موسی الرضا ثروتی، عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اواع اقتصادی کشور و تبعض های مالی گفت: در مورد حقوق های نجومی باید ابتدا خود رییس جمهور محاکمه شود؛ امام راحل فرمودند: «اگر من پایم را کج گذاشتم برخورد کنید.»

وی افزود: اما رییس جمهور دهها و صدها خلاف می کند و کسی سخن نمی گوید و این نشان می دهد که قوه قضاییه ما هم به نوعی آلوده شده است.

ثروتی تصریح کرد: اکنون می بینید که ترامپ یک دستوری می دهد ولی قاضی دادگاه حکم می دهد این خلاف قانون است اما درکشور ما کسی نیست تا رییس جمهور را محاکمه کند.

همین موضوع دلیلی بر افت نظام و انقلاب می شود؛ لذا در مورد تعیین حقوق کارگران هم که مورد سوال قرار گرفت باید تلاش کنیم تا اعتماد کارگران جلب و تبعیض را از بین ببریم.


ارسال نظرات