در اقدامی بی سابقه توسط بسیجیان صورت می گیرد

کاشت 4 هزار هکتار نهال برای مهار ریزگردها

مسئول سازمان بسیج سازندگی گفت: سردار غیب پرور دستور ایجاد قرارگاه بیابان زدایی شهدای مدافع حرم را صادر کرده است و از فردا، شاهد کاشت 4هزار هکتار نهال در بحرانی ترین مناطق اهواز خواهیم بود.
کد خبر: ۸۸۳۸۵۷۴
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
سردار نعمان غلامی مسئول سازمان بسیج سازندگی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به همکاری بسیج با دولت در زمینه بیابان زدایی گفت:امام خامنه ای به دولت تاکید داشتند که از توان بسیج برای اداره امور کشور استفاده شود و با توجه به ظرفیت هایی که  در بسیج وجود دارد، این موضوع از سوی فرماندهی کل سپاه و سازمان بسیج پیگیری شد و پیشنهاداتی در زمینه کمک به دولت در زمینه بیابان زدایی و آب خیز داری داده شد.
 
وی ادامه داد: ششم دی ماه تفاهم نامه ای بین وزیر جهاد،سخنگوی دولت و رییس سازمان بسیج و سازمان جنگل ها و مراتع به امضا رسید که طی آن، امسال طرح 500 هزار هکتار بیابان زدایی و آب خیز داری در کشور اجرایی شود  که قرار شد بسیج سازندگی عملیات آبخیز داری و آبخوان داری در 450 هزار هکتار و عملیات بیابان زدایی را در 50 هزار هکتار انجام دهد.

سردار غلامی تاکید کرد: در اجرای این تفاهم نامه که از سوی سردار غیب پرور رییس سازمان بسیج مستضعفین به استانها ابلاغ شده، آمادگی کامل ایجاد شده است و اگر آمادگی از سوی دولت برای تامین منابع صورت گیرد، شاهد اقدامات خوبی خواهیم بود.
 
مسئول سازمان بسیج سازندگی در ادامه افزود: با توجه به وضعیت استان خوزستان در زمینه مشکل ریزگردها،پیشنهاد کاشت نهال 4 هزار هکتار به سپاه این استان داده شد تا در جنوب شرق اهواز (بین جاده اهواز و ماهشهر) صورت گرفت.
 
وی ادامه داد: سردار غیب پرور دستور ایجاد قرارگاه بیابان زدایی تحت عنوان قرارگاه بیابان زدایی شهدای مدافع حرم را صادر کردند و که این قرارگاه با ریاست سردار شاهوارپور فرمانده سپاه خوزستان است که از فردا، شاهد کاشت 4هزار هکتار نهال در بحرانی ترین کانون های اهواز خواهیم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار