معاون استاندار هوبئی چین از اعلام آمادگی هوبئی چین برای سرمایه‌گذاری در استان مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۸۶۵۱
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ چن‌ون های معاون استاندار هوبئی چین روز دوشنبه 23 اسفندماه در نشست کارگروه توسعه سرمایه‌گذاری استان مرکزی که در استانداری مرکزی با اشاره به ظرفیت‌های استان هوبئی گفت: این استان فعالیت چشمگیری در حوزه صنعت فضا و تکنولوژی‌های نوین دارد.

وی افزود: 30 درصد تجارت چین مربوط به استان هوبئی است و تاکنون سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در شهر ووهان که مرکز استان هوبئی است صورت گرفته است.

معاون استاندار هوبئی چین با بیان اینکه یک‌صد دانشگاه در این استان فعال هستند، گفت: هوبئی بعد از پکن، شانگهای سومین استان مهم دانشگاهی چین به شمار می‌رود که تعدادی از دانشگاه‌های آن نیز مورد تایید وزارت علوم کشور ایران است.

چن‌ون تصریح کرد: از نظر تکنولوژی باید گفت که مدرن‌ترین فناوری‌های روز دنیا که به کشور چین وارد می‌شوند ابتدا به این استان ورود پیدا می‌کنند چراکه دولت چین برای فناوری جدید در ووهان و هوبئی سرمایه‌گذاری خوبی کرده و می‌کند.

وی افزود: این استان در عرصه تکنولوژی‌های مدرن، صنعت، کشاورزی و ماهواره‌ای رشد و پیشرفت چشمگیری داشته و آمادگی دارد تا این بخش ها را با حضور سرمایه‌گذاران توسعه بخشد. شرکت‌های بسیاری در استان هوبئی چین وجود دارد که ظرفیت سرمایه‌گذاری در ایران به ویژه استان مرکزی را دارند و برای سرمایه‌گذاری در بخش شهرک صنعتی اعلام آمادگی کرده‌اند.

معاون استاندار هوبئی چین تصریح کرد: 11 شرکت توانمند در بخش های مختلف این استان در حال حاضر برای بازدید از ظرفیت‌های استان مرکزی در این جلسه حضور پیدا کرده‌اند که فردا در نمایشگاهی که در هتل امیرکبیر برپا می شود تولیدات خود را به نمایش می گذارند تا باتوجه به استقبالی که از نمایشگاه در بخش های مختلف می شود برای همکاری با استان برنامه ریزی داشته باشند.

چن‌ون با یادآوری این مطلب که همکاری میان این دو استان به 6 ماه آینده موکول خواهد شد، گفت: 60 روز آینده حزب کمونیست در چین جلساتی را برگزار می‌کند که مسائل مختلف دولت در آن مطرح و مورد بررسی قرار می گیرد تا تصمیمات کلان کشوری اتخاذ شود که بی شک یکی از موارد مورد بررسی در این جلسات ظرفیت ایران و آمادگی سرمایه گذاران چینی برای سرمایه گذاری مشترک در ایران است.

البته این نشست خالی از حاشیه نبود چراکه براساس اعلام معاون استاندار مرکزی این تیم از سرمایه گذاران چینی برای سومین بار بود که در ایران حضور پیدا کرده بودند و برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف اعلام آمادگی کرده بودند.

آنچه که بیشتر قابل توجه بود حضور مترجم همراه تیم چینی بود که به شکل کاملا مبتدی صحبت ها را به زبان فارسی ترجمه می‌کرد تا جایی که مسئولان همگی متوجه مبتدی بودن وی در بحث ترجمه شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات