معاون اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی گفت: سرمایه‌گذاران استان هوبئی چین برای ساخت شهرک صنعتی در شهرستان ساوه اعلام آمادگی کردند.
کد خبر: ۸۸۳۸۶۵۳
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ ظفر افشون معاون اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی روز دوشنبه 23 اسفندماه در نشست کارگروه توسعه صنعت استان مرکزی با تیم سرمایه گذار استان هوبئی چین از اعلام آمادگی استان مرکزی برای سرمایه گذاری تیم چینی خبر داد و گفت: در فضای بعد از برجام شاهد اعلام آمادگی وحضور کشورهای مختلف برای سرمایه‌گذاری درایران هستیم.

وی با بیان اینکه در این بین تجار و سرمایه گذاران چینی رغبت بیشتری را برای حضور در ایران از خود نشان داده‌اند، گفت: کشور چین ضمن همراهی با هیئت ایرانی در مذاکرات، رغبت بیشتری برای سرمایه‌گذاری و افزایش روابط اقتصادی در کشور ایران از خود نشان داده است.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی دارای ظرفیت‌های بسیاری است که باتوجه به ظرفیت‌هایی مانند وجود فرودگاه، قرارگرفتن در محور کریدوری مواصلاتی کشور، تنوع آب و هوایی و صنایع بسیار زیاد موجود در استان موقعیت خوبی برای سرمایه گذاری خارجی دارد.

افشون با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر تفاهم نامه همکاری در راستای ایجاد شهرک‌های صنعتی بین این دو کشور منعقد شده است، گفت: مسئولین دولت چینی تفاهم نامه همکاری را در این زمینه با یکدیگر منعقد کردند که بر اساس آن دولت چین اعلام آمادگی برای احداث شهرک‌های صنعتی در نقاط مستعد کشور را کرد که استان مرکزی یکی از آن‌هاست.

وی افزود: سرمایه‌گذاران چینی در بازدیدی که از استان داشتند برای احداث شهرک صنعتی در ساوه اعلام آمادگی کردند که ما موافق هستیم و مجدد این آمادگی را داریم که در هر منطقه‌ای که سرمایه‌گذران اعلام کنند به آنان زمین واگذار کنیم و هیچ گونه محدودیتی در واگذاری زمین نداریم چراکه پیش بینی می کردیم.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر زمینه سرمایه‌گذاری در استان مرکزی نسبت به سایر استان‌ها راحت‌تر است و همین امر باعث جذب سرمایه‌گذاران خارجی شده است.

افشون در ادامه گفت: این امادگی را هم داریم که ضوابط واگذاری اراضی برای احداث شهرک صنعتی را به شکل کتبی در اختیار مسئولان استان هوبئی چین قرار دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات