استاندار یزد با اشاره به اهمیت بیان ارزش‌های فرهنگ ایران به گردشگران خارجی، گفت: گردشگران خارجی می‌توانند سفیران رایگان ایران برای انتقال این ارزش‌ها به جهانیان باشند.
کد خبر: ۸۸۳۸۶۷۸
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سیدمحمد میرمحمدی در نشست شورای فرهنگ عمومی یزد که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد، گردشگران خارجی را سفرای رایگانی برای ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی ایران در دنیا دانست و اظهار داشت: با رویکردی که الان نسبت به گردشگران خارجی در استان و کشور وجود دارد گردشگران خارجی می‌توانند زمینه ترویج فرهنگ ما در دنیا را فراهم کنند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب یزد خاطرنشان کرد: هر کاری که انجام شود مطلقا بدون ایراد نیست و باید در کار و تمرین‌هایی که داریم، خودمان را اصلاح کنیم.

استاندار یزد با بیان اینکه کلید واژه‌های فرمایشات مقام معظم رهبری همیشه باید مد نظر همه ما باشد، گفت: مهمترین کلید واژه‌ای که در ارتباط با مسائل و آسیب‌های اجتماعی و مسائل فرهنگی مد نظر مقام معظم رهبری بوده، چهار محور اعتیاد، طلاق، فساد و حاشیه‌نشینی است.

میرمحمدی تصریح کرد: موضوع دیگری که باید به آن توجه ویژه صورت گیرد، بحث چهره نوروزی و دینی شهر یزد است که شهرداری باید نسبت به این موضوع اقدامات لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: زمانی که از چهره نوروزی شهر صحبت می‌کنیم از یک طرف منظور زیبایی، شادابی و با نشاط بودن شهر است و از طرف دیگر یک جنبه این موضوع به مردم یزد بر می‌گردد.

استاندار یزد تصریح کرد: از مردم یزد باید نظم، اتحاد، تعاون، کمک به همدیگر، پذیرایی و مهمان نوازی، اخلاق و مجموعه‌ای از این موارد به مسافران نوروزی بازتاب داده شود تا بتواند توجه گردشگران را به زیبایی‌های اجتماعی یزد هم معطوف کند.

میرمحمدی با اشاره به اینکه گردشگری یک ظرفیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است، گفت: بحث گردشگری صرفا مقوله اقتصادی نیست و شاید مسائل فرهنگی و اجتماعی آن برای ما ارزش و منافع بیشتری به دنبال داشته باشد که دارد.

وی افزود: حرمت اماکن مقدسه را ما باید رعایت کنیم، چرا که یک خارجی به هر صورتی که برنامه به او داده شود رعایت می‌کند و ما باید سعی کنیم برنامه‌هایمان را طبق حرمت این اماکن به آنها بدهیم.

استاندار یزد گفت: در این زمینه لازم است که یک کلاس آموزشی فوری برای راهنمایان تورها و گردشگری بگذارند و ضوابط اماکن مقدسه را برای آنها بیان کنند، مطمئنا گردشگران خارجی توجه زیادی به رعایت این ضوابط دارند.

ارسال نظرات