شهرستان قلعه گنج به لحاظ برخورداری از پیشینه تاریخی، تفریحگاه، زیارتگاه، جاذبه گردشگری آب و هوای مطلوب و متنوع ،در فصل بهار و ایام تعطیلات نوروز تبدیل به یک منطقه متنوع گردشگری شده و هر ساله در این ایام تعداد زیادی از مسافران نوروزی جذب این منطقه تاریخی در جنوب کرمان می شوند.
کد خبر: ۸۸۳۸۷۴۹
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  شهرستان قلعه گنج روستاهای گرمسیری و سردسیری زیادی با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص خود دارا است و دریک زمان مشخص ما شرایط آب وهوای متفاوتی را در این شهرستان شاهد هستیم  که بعضی از این روستا ها به مکان های زیبا وگردشگری تبدیل شده اند و گردشگران ایرانی و خارجی زیادی با سفر به این شهرستان احساس رضایت و لذت کرده اند.
با سفر شما هم وطن گرامی به  شهرستان قلعه گنج  شما می توانید در بلندای روستای شهکهان که بعنوان دروازه ورودی بندر جاسک به استان کرمان هست در  کنار ابرها و بلندای آسمان  راه بروید و می توانید که با سفر و اقامت در هتل توپ قلعه گنج زندگی  زندگی نوین را در کنار حفظ زندگی سنتی نظار گر باشید


اگر شما به تاریخ قبل از اسلام یا تاریخ دوارن اسلامی علاقه دارید می توانید با سفر به شهر هزار هکتاری نهرندگان، نقاشی‌های قدیمی بر روی سنگ در رودخانه مارز،تپه های باستانی تم‌سرخ، گنج‌آباد، چهل‌منی، عباس‌آباد، زیارت‌بچه، چاه‌باغ و… بروید تا تجربه هزاران سال قبل را احساس کنید.

سفر به شهر هزار هکتاری نهرندگان با قدمت بیش از شش هزارسال در شهرستان قلعه گنج و  مشاهده بناهای سنگی که هنوز هم استوار مانده اندو  یا تجربه کوهنوردی در کوههای زیر دامنه مارز و مشاهده مناطق بکر و دست نخوره "شیبکوه” را کمتر میتوان  تجربه کرده.

 

وجود سازه های سنتی "توپ” در قلعه گنج که بعنوان یک بخش جدا نشدنی از فرهنگ مردمان این منطقه هست وحفظ فرهنگ کپر نشینی که این نوع زندگی سبک زندگی روستاییان و اقوام بزرگ ایرانیست و روی نیاوردن به سازه های مدرن دنیایی از جذابیت و زیبایی است که  این مردم  با حفظ این فرهنگ نوع زندگی خود را در معرض دید عاشقان و مردمان کشور عزیزمان ایران قرار داده است.

با سفر به روستای چاه نصیر  ، چهلمنی ریگ متین  ریگ آباد ،سولان و  روستای توریگ  از مناطق کویری شهرستان قلعه گنج  فرصت های متفاوتی را برای خلق لحظاتی خوش با حرکت بر روی ریگ های روان و ریگ درمانی  وتجربه شتر سواری را در روستای کویری قلعه گنج خواهید کرد.

اگر خودرو دو دیفرانسیل دارید و

عشق شما آفرود در مناطق کویری هست می توانید تعطیلات عید خود را  در مناطق کویری چاه نصیر  ، چهلمنی ریگ متین  ریگ آباد ،سولان ، روستای توریگ و … بگذرانید و تجربه هیجان انگیزی را با رانندگی در مناطق کویری قلعه گنج داشته باشید.

با توجه به گسترش شهرها و الودگی های نوری تماشای ستارگان اسمان در هر  مکانی امکان پذیر نیست اگر به به آسمان صاف ،کهکشان وستاره ها علاقه دارید  تالاب جازموریان از جمله مکانهایست که در کنار طبیعت زیبا و سر سبز خود  داری آسمان صاف با کمترین آلودگی نوری می باشد که پس از غروب افتاب ملیاردها ستاره در آسمان جازموریان می درخشد که بدون هیچ وسیله ای می توتن از این تجربه لذت ببرید.

 
بقاع متبرکه شاهزاده ابوالقاسم ( معروف به زیارت بچه )  یکی دیگرا از شاخص ترین مکان های گردشگری شهرستان قلعه گنج  است که همساله بدلیل وجود امکانات  رفاهی ،پارک بازی کودکان ، کشتارگاه برای زبح دام ، وجود آلاچیق‌های سنتی و  …  میهمانان زیادی در فصل های مختلف از جمله در فصل بهار و  نوروز به این مکان برای رفع اوقات فراغت خودبه این مکان معنوی  سفر می کنند.

رودخانه های زلال مناطق کوهستانی شهرستان قلعه گنج این روز ها نیز بعنوان یکی دیگر از مکان های گردشگری این شهرستان تبدیل شده اند اگر شما برای رفع اوقات فراقت خود قصد سفر به یک جای سرسبزهمراه با طبیعت شادی بخش و آرام رادارید به منطقه مارز ، دستجرد ،درباغ،و کشیت در قلعه گنج سفر کنید ایام عید مهمانان و گردشگران زیادی برای رفع اوقات فراغت خو ، مقصد خود را رودخانه های بنگرو،تنگ سمسیلی، تنگ گریشگ ، دستجرد،  منطقه گردشگری کشیت ، رودخانه رمشک ،درباغ و … انتخاب کرده و  جذب این رودها فصلی که تنها  تعدادی از رودخانه های معروف و زیبای شهرستان قلعه گنج هستند می شوند.


اگر علاقه به ماهی گیری و مشاهد پرندگان مهاجر دارید ما به شما بندهای آبخیزداری  پاسبین ،دستجرد ، دولاب ، پای میخ ،و … راپیشنهاد میکنیم این بندهای آبخیزداری در پشت خود دریاچه های کوچکیری را  تشکیل داده اند که ضمن ایجاد آب و هوای مطبوع در قالب یک میکرو اقلیم محلی در شهرستان مطرح شده اند و با آب و هوای خنک، تپه های سرسبز ،درختان بزرگ کهور و کنار، نی زار های ،رودخانه پرآب در پایین دست این بندها  و …   در ایام عید به یکی از قطبهای مهم گردشگری در این شهرستان تبدیل می شوند.


اگر از جزء آن دسته از انسانهای خوش زوق هستید که علاقه به فرهنگ و پوشش لباس مردم در نقاط مختلف ایران وآداب ورسوم آنها دارند شهرستان قلعه گنج نیز از جمله شهر هایی است که داری پوشش لباس متفاوت و  همچنین صنایع دستی متنوعی دارد و اگر قصد دارید برای دوستان و آشنایان خود از این سفر سوغاتی تهیه کنید می توانید از صنایع دستی های این شهر مانندسواس (یک نوع کفشی که با برگ درخت نخل درست می شود)،قندان  ،جالیوانی ، سبد، پریگ های بافته شده از برگ درخت خرما ، حصیر، شلوارهای خوسی و … خریداری کنید .


شما هم وطنان عزیز می توانید برای سفر به قلعه گنج و مشاهده جاذبه های تاریخی، تفریحگاه، زیارتگاه، جاذبه گردشگری آب و هوای مطلوب  و متنوع  ،در فصل بهار و ایام تعطیلات نوروز  از مسیر های زیر به شهرستان قلعه گنج سفر کنید و تعطیلات متفاوتی را بگذارنید.

منبع:  جازموریان

ارسال نظرات